اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

آغاز طرح رحمت از نیمه سوم اردیبهشت در سطح خراسان جنوبی

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح رحمت از نیمه سوم اردیبهشت در سطح خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

آغاز طرح رحمت از نیمه سوم اردیبهشت در سطح خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا کفاشیان ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه طرح رحمت در ماه رجب برگزار می‌شود، اظهار داشت: این طرح در غالب فروشگاه‌های منتخب در سطح استان اجرا می‌شود.

وی افزود: از عمده دلایل اجرای طرح رحمت شرایط خاص کشور، وجود تحریم‌ها و تغییرات نرخ ارز و از طرفی القای این موضوع به مردم که بازار رها شده نیست و دولت به فکر معیشت آنها هست، است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات اجرایی این طرح از هفته گذشته آغاز شده، تصریح کرد: هیچگونه کالای ذخیره شده در این طرح توزیع نمی‌شود و تنها از توان بخش خصوصی از جمله سازمان میوه و تره‌بار، تعاون روستایی، واحدهای تولیدی مواد غذایی، واحدهای تولیدی فرآورده‌های لبنی و کشتارگاه‌ها برای اجرای این طرح استفاده می‌شود.

کفاشیان از آغاز این طرح از نیمه سوم اردیبهشت‌ماه به مدت 15 روز در سطح استان خبر داد و گفت: اجناس اساسی فروشگاه‌هایی که در این طرح شرکت می‌کنند از تخفیف پنج تا 25 درصد برخوردار می‌شوند.

وی بیان داشت: تعداد 150 واحد صنفی، 12 واحد تولیدی، 40 فروشگاه زنجیره‌ای و مصرف و هشت شرکت پخش برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 400 تن شکر با قیمت یک هزار و 520 تومان در حال عرضه است، گفت: در بخش روغن تا شش ماه آینده از ذخیره کافی در سطح کشور برخورداریم و همچنین 500 تن قند با قیمت یک هزار و 850 تومان تا یک ماه در شبکه مصرف است.

این مسئول عنوان کرد: واردات دام سبک و سنگین صورت گرفته و تا چند روز آینده شاهد کاهش قیمت گوشت تا یک هزار و 500 تومان خواهیم بود.

کفاشیان با بیان اینکه موجودی مرغ ذخیره در سطح استان 600 تن است افزود: هدف عمده این ذخیره‌سازی توزیع در ماه رمضان است، همچنین بیش از 400 تن برنج هندی ذخیره استراتژیک داریم و بیش از 25 فقره قرارداد خرید شیر خام با واحدهای دامداران شیر خام با هدف حمایت از تولیدات بسته شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: در پایان سال گذشته بیش از یک هزار و 100 تن مرغ منجمد، 150 تن گوشت قرمز، 3500 تن برنج وارداتی، یک هزار تن میوه شامل سیب و پرتقال، 150 تن برنج تایلندی و 140 تن برنج آرژانتینی در شبکه مصرف استان توزیع شده است.

جذب 92 درصدی اعتبارات در بسته حمایتی اصناف

کفاشیان ادامه داد: در سال گذشته بسته حمایتی‌ به میزان 24 میلیارد ریال اعتبار که در حوزه اصناف به استان تخصیص داده شده با هدف تغییر سیستم کار بود که 328 نفر به بانک عامل معرفی شدند و حدود 92 درصد اعتبارات در این زمینه جذب شد.

وی با بیان اینکه بیمه اصناف کم درآمد از سال گذشته در حال اجرا است، افزود: تعداد 6 هزار و 500 نفر جزء اصناف کم‌درآمد هستند که بالغ بر یک هزار نفر آنها به شعب بیمه استان معرفی و بیمه دریافت کرده‌اند، همچنین 14 هزار و 200 نفر از بافندگان فرش دستباف نیز به شعب تامین اجتماعی استان معرفی شده‌اند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی متذکر شد: حدود 70 درصد واحدهای صنفی استان به پایانه فروش مجهز شده‌اند، همچنین سال گذشته در المپیاد فرش در بخش دانشجویی رتبه اول بافت و در بخش دانش‌آموزی رتبه چهارم رنگرزی را در سطح کشور کسب کردیم.

کفاشیان در پایان اذعان داشت: تاکنون تعداد یک هزار و  960 نفر از تسهیلات مشاغل خانوادگی به مبلغ 2 میلیون تومان استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/69013/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول