اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی:

ثبت سفارش واردات کالا الکترونیکی شد

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای بهبود و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک تمام مراحل و فرایند واردات و صادرات کالا الکترونیکی شد.

ثبت سفارش واردات کالا الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، مهدی ماهگلی هدف از اجرای طرح الکترونیک کردن ثبت سفارش کالا را سرعت بخشیدن و بهینه‌سازی ارائه خدمات دولتی برشمرد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌های گرفته شده در جلسات پورتال ارزی و هماهنگی و توافق‌های به عمل آمده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران تمام مراحل و فرایند واردات و صادرات کالا الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: تمام واحدهای تولیدی صادراتی، تجار و بازرگانانی که اقدام به ثبت سفارش کالا از طریق سایت ثبت‌ سفارش می‌کنند از چهارم خردادماه سال جاری اوراق فیزیکی ثبت سفارش آنان حذف و مراتب واردات به صورت کاملا الکترونیکی بر اساس تقاضای ارائه شده اعم از بانکی و غیر بانکی به بانک‌های عامل و گمرکات اجرایی به صورت سیستمی ارجاع می‌شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: شماره هشت رقمی ثبت سفارش به عنوان کد رهگیری از طریق متقاضیان در سایر مراحل واردات در بانک‌های عامل و گمرکات مربوطه قابل پیگیری و رصد شدن است.

ماهگلی با بیان اینکه از ابتدای خردادماه سال جاری از صدور فرم ثبت سفارش به صورت فیزیکی خودداری می‌شود، متذکر شد: ثبت سفارشاتی که قبل از تاریخ اعلام شده صادر شده در صورت نیاز به اصلاحیه، تمدید یا جایگزین باید با مراجعه به حوزه‌های تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام تا راهنمایی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/2248/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول