اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماهه سال جاری محقق شد

صادرات 29 هزار تن مواد معدنی از خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صادرات 29 هزار تن ماده معدنی در 10 ماهه سال جاری خبر داد

صادرات 29 هزار تن مواد معدنی از خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد سالاری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر و به منظور بیان دستاوردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها چهار فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معادن در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: این چهار فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 16.7 میلیارد ریالی پیش از انقلاب محقق شده بود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود 241 معدن دارای پروانه معتبر با سرمایه‌گذاری بیش از 574 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سالاری از صدور 114 گواهینامه کشف معادن در سطح استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال 84 تا کنون 6 هزار و 886 درخواست ثبت محدوده معدنی در خراسان جنوبی ثبت شده است.

صدور 779 پروانه اکتشاف در خراسان جنوبی

وی ادامه داد: از ابتدای دولت نهم تا کنون 4 هزار و 804 موافقت اصولی در استان صادر شده همچنین 779 فقره پروانه اکتشاف در استان وجود دارد که این تعداد پروانه صادر شده مساحتی بالغ بر 12 هزار و 985 کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تنوع مواد معدنی استان را قابل توجه توصیف کرد و افزود: حدود 30 ماده معدنی در سطح معادن استان وجود دارد.

سالاری تصریح کرد: عمده پروانه‌های کشف صادر شده برای مس، آهن، سنگ تزیئنی، عناصر فلزی و انواع سنگ‌های قیمتی در استان بوده است.

وی از تولید 26 نوع ماده معدنی در استان خبر داد و گفت: گرانیت، مرمریت، مس، تراورتن، منیزیت، بنتونیت، کرومیت، خاک صنعتی، و گچ از جمله مواد معدنی اصلی در سطح معادن استان است.

استخراج 1.7 میلیون تن ماده معدنی در خراسان جنوبی

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از استخراج 1.7 میلیون تن ماده معدنی در 10 ماهه سال جاری در سطح معادن استان خبر داد.

 

سالاری تامین زیرساخت‌های معادن را یکی از اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا پروژه‌هایی از جمله ساخت راه دسترسی برای معادن شاهکوه، درح و قلعه‌زری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا کار برق‌رسانی به معادن گزیک و قلعه‌زری نیز در دستور کار است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی متذکر شد: بر اساس ابلاغ قانون جدید معادن باید 65 درصد از حقوق دولتی حاصل از معادن در بخش توسعه معادن و ایجاد زیرساخت‌ها هزینه شود تا شاهد رونق معادن باشیم.

سالاری از صادرات 29 هزار تن ماده معدنی در 10 ماهه سال جاری خبر داد و اذعان داشت: این میزان صادرات به ارزش بیش از 36 میلیارد ریال بوده که بیشتر مربوط به سنگ آهن و گرانیت بوده و چین و ایتالیا مقصد اصلی این صادرات است.

انتهای پیام/69004/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول