اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

صدور 2 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: برای 2 هزار نفر مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است.

صدور 2 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا کفاشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با توزیع تخم‌مرغ در استان اظهار داشت: در نمایشگاه‌های خراسان جنوبی 50 تومان تخم‌مرغ با قیمت 3 هزار و 200 تومان عرضه شده است.

وی از توزیع 10 تن پسته در خراسان جنوبی خبر داد و ادامه داد: پسته توزیع شده در استان از نوع کله‌قوچی بوده که با قیمت 30 هزار تومان در مرکز استان و در شهرستان‌ها نیز بر حسب نیاز به همان قیمت توزیع شده است.

وجود 100 مرکز توزیع میوه در خراسان جنوبی

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به توزیع میوه در استان تصریح کرد: توزیع میوه از 24 اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا 20 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

کفاشی با بیان اینکه حدود 100 مرکز در خراسان جنوبی برای عرضه میوه کارسازی شده، افزود: برای رفاه مردم بسته‌بندی‌های میوه در بسته‌های پنج تا هفت کیلویی عرضه می‌شود تا مردم توان خرید آن را داشته و به صورت فله‌ توزیع نمی‌شود.

وی با اشاره به قیمت‌های پرتقال و سیب در استان ادامه داد: پرتقال تامسون با قیمت یک‌هزار و 500 تومان، پرتقال والنسیای جنوب یک‌هزار و 400 تومان و سیب با قیمت یک‌هزار و 450 تومان در بازار استان به فروش می‌رسد.

عرضه 140 تن برنج تایلندی در شبکه توزیع

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از جذب 168 تن برنج آرژانتینی در استان خبر داد و یادآور شد: برنج آرژانتینی با قیمت 2 هزار و 300 تومان در استان در حال توزیع است.

کفاشی متذکر شد: از یک هفته گذشته 140 تن برنج تایلندی در شبکه توزیع قرار گرفته که به قیمت یک‌هزار و 550 تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته 3 هزار و 200 تن برنج هندی در خراسان جنوبی توزیع شده، اضافه کرد: 200 تن برنج هندی را در انبارها نگهداری کردیم و بر اساس تصمیمات گرفته شده به شبکه روستایی برای عرضه داده شده است.

کسب مقام نخست المپیاد فرش توسط دانشجویان خراسان جنوبی

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روغن سلیقه مردم خراسان جنوبی روغن جامد است، گفت: با وجود اینکه طبق تاکیدات شبکه بهداشت تولید روغن مایع 70 درصد تولید روغن را تشکیل می‌دهد، ولی در توزیع روغن جامد استان مشکلی نداریم.

کفاشی از کسب مقام نخست المپیاد فرش توسط دانشجویان خراسان جنوبی خبر داد و ادامه داد: در المپیاد فرش که در کرمان برگزار شد خراسان جنوبی در حوزه دانشجویی مقام نخست را در رشته بافت کسب کرد.

وی با بیان اینکه 15 نفر به مسابقات کشوری فرش اعزام شدند، تصریح کرد: دانش‌آموزان خراسان جنوبی توانستند مقام چهارم را در رشته رنگ‌ریزی کسب کنند.

بیمه شدن 4 هزار بافنده در خراسان جنوبی

این مسئول از بیمه شدن 4 هزار و 200 نفر بافنده تمام وقت در استان خبر داد و متذکر شد: از ابتدای سال گذشته بیمه‌‌شدگان در حال بیمه‌پردازی هستند که 20 درصد حق بیمه را دولت و 7 درصد آن را بیمه شدگان پرداخت می‌کنند.

کفاشی با اشاره به اینکه برای 2 هزار نفر مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است، اذعان داشت: در حوزه فرش دستباف تاکنون 2 میلیون تومان اعتبار گرفته شده است.

انتهای پیام/69010/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول