اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

معرفی 4 هزار قالیباف به تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و ‌تجارت خراسان‌جنوبی از معرفی 4 هزار و 106 قالیباف استان به ادارات تامین اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

معرفی 4 هزار قالیباف به تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا کفاش صبح امروز در هفتمین المپیاد فرش دستبافت ایران که در هنرستان کوثر شهرستان بیرجند خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف از برگزاری این المپیاد رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان عرصه هنر و صنعت‌ فرش استان است.

برگزاری مسابقات به منظور ارزیابی توان‌ علمی دانش‌آموزان و دانشجویان است

وی ادامه داد: برای راهیابی شرکت‌کنندگان خراسان‌جنوبی به مرحله نهایی و ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان‌علمی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی استان برگزار می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و ‌تجارت خراسان‌جنوبی، شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در استان، آشنایی بیشتر هم‌استانی‌ها با فرش‌ دستبافت، رشته‌های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش‌بافی را به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان خراسان‌جنوبی عنوان کرد.

کفاش تصریح کرد: مرحله مقدماتی المپیاد ‌فرش توسط سازمان ‌صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی و در دو سطح دانش‌آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و در سطح دانشجویی با همکاری دانشگاه بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده فنی دختران بیرجند برگزار می‌شود.

حضور 81 شرکت‌کننده در المپیاد فرش خراسان‌جنوبی

وی با اشاره به المپیاد فرش خراسان‌جنوبی افزود: این مسابقات در سه رشته طراحی، بافت و رنگرزی با حضور 21 نفر شرکت‌کننده در سطح دانش‌آموزی و در چهار رشته طراحی، بافت، رنگرزی و مرمت با حضور 60 نفر شرکت‌کننده در سطح دانشجویی برگزار می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و ‌تجارت خراسان‌جنوبی متذکر شد: افرادی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب کنند به عنوان منتخبان خراسان‌جنوبی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به مرحله نهایی معرفی می‌‌شوند.

کفاش از اهداء جوایز به نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزی و چهار رشته دانشجویی از سوی مرکز فرش ایران خبر داد و اذعان داشت: همچنین به تمامی منتخبان استانی که در مرحله نهایی المپیاد شرکت می‌کنند از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت لوح یادبود اعطاء می‌شود.

معرفی یک‌هزار نفر به بانک‌های عامل خراسان‌جنوبی برای تسهیلات مشاغل خانگی

وی اضافه کرد: در شش مرحله المپیاد فرش که در سال‌های 85، 86، 87، 88، 89 و سال گذشته برگزار شده مقام‌های نخست در رشته بافت، مقام سوم در رشته مرمت، رتبه نخست در رشته رنگرزی، مقام دوم  در رشته طراحی و  رتبه سوم در رشته بافت در مرحله کشوری را کسب کرده‌ایم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و ‌تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 106 نفر از متقاضیان برای بیمه کامل تأمین اجتماعی قالیبافان به ادارات تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند، یادآور شد: همچنین یک‌هزار و 952 نفر از متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

کفاش در ادامه از برگزاری این المپیاد به صورت همزمان در استان کرمان خبر داد.

انتهای پیام/2248/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول