اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

شناسایی 35 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در بخش ذخایر رتبه هشتم کشور را کسب کرده‌ است، گفت: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 35 مورد از آن در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

شناسایی 35 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی

علیرضا جمیع  امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی در بخش ذخایر معدنی رتبه هشتم ‌کشور را ‌دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 316 معدن استان پروانه بهره‌برداری صادر شده است، گفت: مقدار ذخایر معادن خراسان جنوبی بیش از 685 میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 35 مورد از آن در خراسان جنوبی شناسایی شده است و میزان استخراج اسمی انواع  معادن در این استان سالانه 6.5 تن است که برای فرآوری به کارخانه‌های استان و خارج استان صادر می‌شود.

جمیع با اشاره به مزیت‌های معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی منطقه تصریح کرد: اهتمام در توسعه معادن و حضور بخش خصوصی می‌تواند یکی از مصادیق حماسه اقتصادی در استان باشد.

وی  افزود: معدن نخستین حلقه زنجیره تولید و مولد اشتغال پایدار است و تشکیل ستاد اجرایی توسعه معادن در این استان می‌تواند در اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد.

سهم بخش معادن در اشتغالزایی خراسان جنوبی 6 هزار و 225 نفر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان را بیش از یک‌ هزار و 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سهم بخش معادن در اشتغال 6 هزار و 225 نفر بوده است که رقم مناسبی است.

جمیع اذعان داشت: تاکنون 371 پروانه اکتشاف معدن برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر شده است و پهنه‌بندی و ظرفیت نسبی معادن استان تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/69014/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول