اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت خراسان‌جنوبی خبر داد

توزیع مرغ با قیمت 5100 تومان در مراکز عرضه خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: 84 تن مرغ ذخیره شده استان با قیمت 5 هزار و 100 تومان وارد شبکه توزیع می‌شود.

توزیع مرغ با قیمت 5100 تومان در مراکز عرضه خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا کفاشی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد این مجموعه در حوزه تجارت داخلی و خارجی سازمان تشکیل شده بود به عملکرد این مجموعه در حوزه تنظیم بازار اشاره کرد.

وی عنوان کرد: دولت در چند ماهه اخیر تلاش شبانه‌روزی را برای تنظیم بازار داشته است که با توجه به شرایط خاص حاکم نیاز به همراهی همه ارکان به ویژه مطبوعات و مردم وجود دارد.

1800 تن مرغ تولیدی خریداری شد

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به اقدامات این مجموعه برای تنظیم قیمت مرغ در سطح بازار اشاره کرد و گفت: این کالا از اول سال دچار نوسان قیمت بوده که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه مرغ‌داران تنظیم کردیم تا مازاد تولید مرغ استان را با محوریت شرکت پشتیبانی امور دام خریداری کنیم.

کفاشی ادامه داد: در این راستا یک‌هزار و 800 تن از تولیدات استان خریداری شده و یک‌هزار و 500 تن در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده و 300 تن نیز به استان اصفهان حمل شده است.

کاهش جوجه‌ریزی عامل افزایش قیمت مرغ

وی کاهش جوجه‌ریزی در چند ماه قبل را عامل اصلی کاهش تولید و افزایش قیمت این کالا در سطح بازار عنوان کرد و افزود: در این راستا 84 تن از محل ذخیره‌سازی استان وارد شبکه توزیع می‌شود و در سطح فروشگاه‌ها و مراکز مستقیم با قیمت 5 هزار و 100 تومان عرضه می‌شود.

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به بحث انبار میوه برای تامین میوه شب عید اشاره کرد و گفت: برای تامین میوه ایام عید از شش ماه گذشته این مجموعه وارد مذاکره با مباشران استان شده است.

کفاشی ادامه داد: در این زمینه با سه مباشر استان برای تامین 500 تن سیب و 500 تن پرتقال عقد قرارداد شده و این میوه از 20 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه در سطح شهر توزیع می‌شود.

این مسئول در مورد توزیع موز نیز گفت: در این راستا با قیمت‌گذاری مرکز، یک سهمیه به استان اختصاص پیدا می‌کند.

عرضه برنج با قیمت 3850 تومان در روزهای آینده

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به فعالیت‌های این مجموعه در راستای تنظیم قیمت برنج اشاره کرد و یادآور شد: از اول ماه محرم واردات برنج با ارز مرجع انجام می‌شده که در این راستا 2 هزار و 500 تن برنج در استان توزیع شده است.

کفاشی متذکر شد: بر اساس تصمیم دولت مبنی بر واردات این کالا با ارز مبادله‌ای قیمت جدید برنج 3 هزار و 850 تومان است که از روزهای آینده در استان اعمال می‌شود.

وی از اختصاص محموله 100 تنی برنج آرژانتینی به استان خبر داد و اذعان داشت: این کالا با قیمت کیلویی 2 هزار تومان در استان در حال توزیع است.

انتهای پیام/69004/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول