اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خبر داد

انجام 71 هزار بازرسی از واحدهای صنفی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 71 هزار و 430 مورد بازرسی از واحدها صنفی حراسان‌جنوبی انجام شده است.

انجام 71 هزار بازرسی از واحدهای صنفی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، الیاس جویبان پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظارت ویژه بر نصب و «برچسب قیمت» با هماهنگی اتحادیه صنفی، استانداری و معاون حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سال آینده انجام می‌شود.

وی در ارتباط با برپایی نمایشگاه‌های بهاره افزود: قبل از برپایی نمایشگاه همشهریان هنگام خرید قیمت‌ کالاهای پلمب شده قبل از برگزاری نمایشگاه را با قیمت‌ عرضه شده مقایسه کنند و تخلفات را در محل رسیدگی کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بحث مهمی که هر سال با آن مواجه هستیم بحث حراج کالاها است که این افراد باید حتما مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته باشند.

جویبان در ارتباط با حراج کالاها  اضافه کرد: برای حراج کالاها در نمایشگاه، این کالاها باید بر اساس قیمت لیست شوند و به این سازمان ارسال شود.

وی تصریح کرد: قیمت‌های حراجی حتما زیر درصد مجاز که 20 درصد است، باشد و همچنین این کالاها مطابق لیستی باشد که در مغازه‌ها وجود دارد.

وی در ارتباط با طرح نوروزی نظارتی سال آتی اذعان داشت: اکیپ‌های بازرسی در این طرح به شهرستان‌ها فرستاده می‌شوند که با تعزیرات حکومتی هماهنگ شده و جدای از بازرسی خود شهرستان‌ها سازمان صنعت، معدن و تجارت هم بازرسی‌هایی انجام می‌دهد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: برای نظارت بر قیمت‌ها از توان ناظرین افتخاری استفاده می‌شود و همچنین همشهریان می‌توانند از طریق سامانه 124 شکایات خود را اعلام کنند.

جویبان در بحث قیمت‌گذاری اظهار کرد: کالاها به سه گروه تقسیم شده‌اند که بخش نخست آن کالاهایی هستند که اهمیت خاصی در سبد خانواده‌ها دارد که شامل انواع روغن خوراکی، محصولات فلزی، سیمان که به طور مستقیم توسط سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت‌گذاری شده و سازمان صنعت، معدن و تجارت فقط می‌تواند قیمت آنها را کنترل کند.

وی ادامه داد: کالاهای بعدی از اهمیت کم‌تری برخوردار هستند که شامل ماکارونی، شوینده‌ها، کمپوت‌ها و شیرخشک است و با هماهنگی انجمن تولید کننده و سازمان حمایت از مصرف‌کننده قیمت‌گذاری می‌شوند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: از جمله کالاهای دیگر کالاهای تولیدی خود شهرستان‌ها است که قیمت این کالاها را سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌کند و بعد از درج قیمت توسط این سازمان مجاز به عرضه آن می‌شوند.

جویبان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 71 هزار و 430 مورد بازرسی توسط بازرسان این سازمان از واحدهای صنفی صورت‌گرفته که در این راستا یک‌هزار و 143 مورد تخلف شناسایی شده است. 

وی در ارتباط با مبلغ تخلفات شناسایی شده ادامه داد: مبلغ یک‌میلیون و 195 ریال پرونده تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده و ارزش ریالی این  کالاها 17 میلیون و 500 میلیون ریال بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: ماهانه 6 هزار و 500 مورد بازرسی در این استان داشته‌ایم و در این راستا 408 مورد تخلف گزارش شده است.

جویبان در ارتباط با طرح‌های نظارتی ویژه متذکر شد: این طرح‌ها شامل طرح بازگشایی مدارس، طرح کنترل قیمت خودرو، طرح مبارزه با محتکران، همایش‌های استانداری و نیروی انتظامی می‌شود. 

انتهای پیام/2248/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول