اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

تقویت کنسولگری متقابل دو استان فراه افغانستان و خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه پتانسیل‌های فراوانی برای توسعه صادرات بین استان فراه افغانستان و خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: باید کنسولگری متقابل دو استان فراه افغانستان و خراسان جنوبی تقویت یابد.

تقویت کنسولگری متقابل دو استان فراه افغانستان و خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع صبح امروز در جلسه بررسی راهکارهای افزایش مبادلات تجاری بین استان خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان اظهار داشت: این دو استان باید با افزایش صادرات و واردات بین کشور ایران و افغانستان زمینه توانمندی یکدیگر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی و استان فراه افغانستان ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه صادرات وجود دارد، افزود: در حال حاضر این ظرفیت‌ها بالقوه هستند که با همکاری دو استان باید بالفعل شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر مشخص شدن لیست کالاهای مورد نیاز استان فراه همراه با حجم لازم از سوی مسئولان آن استان بیان داشت: همچنین باید ظرفیت‌ها و امکانات استان فراه افغانستان اعلام شود تا اقلام مورد نیاز ایران و خراسان جنوبی درخواست داده شود.

جمیع بر تقویت کنسولگری متقابل دو استان فراه افغانستان و خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: یک سری پروژه‌های عام‌المنفعه باید در مرز و یا منطقه ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و تقاضا داریم کشور افغانستان استاندارد ملی کالاهای ارسالی ما را که دارای اعتبار است قبول داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه هر چند ماه باید مسئولان اجرایی استان‌های فراه و خراسان جنوبی در مرز یک نشست مشترک داشته باشند، اذعان داشت: خواسته ما فعال شدن معبر رسمی یزدان است زیرا بازارچه‌های مرزی باید فعال‌تر شوند چرا که این بازارچه‌ها سابقه طولانی دارند و زمینه‌ساز پیشرفت‌های فراوانی در جامعه هستند. 

انتهای پیام/22481/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول