اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تحریم‌های غرب صورت می‌گیرد

صادرات سنگ‌های قیمتی ایران به کشورهای اروپایی و آسیایی

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صادرات سنگ‌های قیمتی استان به کشورهای اروپایی و آسیایی با وجود تحریم‌های غرب خبر داد.

صادرات سنگ‌های قیمتی ایران به کشورهای اروپایی و آسیایی

محمد سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ذخایر غنی معدنی دارد، اظهار کرد: معادن طلا، مس، سنگ‌های تزئینی، منیزیت، بنتونیت و نسوز از جمله ذخایر غنی معدنی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه بیشترین بتونیت را در منطقه سرایان داریم، افزود: بیشترین منیزیت استان را در شهرستان نهبندان داریم و بخشی در سربیشه و اغلب گرانیت خراسان جنوبی هم در نهبندان استخراج می‌شود.

*چین، ایتالیا و هلند مقصد صادرات سنگ خراسان جنوبی است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بخشی از مواد معدنی در داخل استان استفاده شده و بخشی نیز به دیگر استان‌ها و کشورها از جمله چین، ایتالیا و هلند صادر می‌شود.

 

سالاری تاکید کرد: صادرات سنگ‌های قیمتی استان به کشورهای اروپایی و آسیایی با وجود تحریم غرب انجام می‌شود.

وی افزود: صادرات ما در این بخش بیش از 29 هزار و 100 تن است.

*240 فقره پروانه بهره‌برداری معتبر صادر شد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: سنگ‌های نسوز، بنتونیت و تزئینی از جمله سنگ‌هایی هستند که زمینه فراوری آنها در استان وجود دارد.

سالاری با تاکید بر احداث کارخانه‌های فراوری بیشتر در استان افزود: در مجموع ذخایر قطعی معدنی استان 591 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 240 فقره پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره‌ای بالغ بر 505 میلیون تن در استان صادر شده است، گفت: 114 گواهینامه کشف برای ذخیره 85 میلیون تن ماده معدنی آماده صدور پروانه بهره‌برداری است.

*عملیات اکتشاف ده‌ها پروانه در حال انجام است

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ده‌ها پروانه نیز در زمینه آهن، مس، نقره و سنگ‌های قیمتی صادر شده و عملیات اکتشاف در حال انجام است.

سالاری با بیان اینکه وجود این معادن سبب اشتغال‌زایی مستقیم 2 هزار و 400 نفر در استان شده است، اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم در استان حدود 7 هزار درخواست ثبت محدوده معدنی داشتیم که ثبت شده است.

وی با اشاره به 30 ماده معدنی خراسان جنوبی تصریح کرد: مس، آهن، سنگ تزئینی، عناصر فلزی و انواع سنگ‌های قیمتی عمده پروانه‌های بهره‌برداری از ابتدای دولت نهم بوده است.

انتهای پیام/2248/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول