اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور

284 پروژه عمرانی و 25 هزار واحد مسکن در اردبیل افتتاح شد

همزمان با سفر معاون اول رئیس‌جمهور، 284 پروژه عمرانی و تولیدی و بیش از 25 هزار واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 100 میلیارد تومان در اردبیل افتتاح شد.

284 پروژه عمرانی و 25 هزار واحد مسکن در اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، نیکزاد و جمعی از مسئولین در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: ما در عمران روستایی و در این سرفصل در هشت سال اخیر حرکت‌های اساسی خوبی را انجام دادیم به طوریکه 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: زمانی که رئیس جمهور اعلام کردند سالانه 200 هزار واحد روستایی باید مقاوم‌سازی شود ما که در بدنه بنیاد مسکن بودیم، جا خوردیم ولی این امر مهم اتفاق افتاد و ما سهمیه مقاوم‌سازی سال گذشته را 100 درصد جذب کردیم و امسال نیز سهمیه هشت هزار واحدی را جذب می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث راه روستایی هم اکنون دو هزار و 580 کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی را شاهد هستیم و بیش از 50 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

نیکزاد ساخت سالن‌های ورزشی، برق‌دار کردن روستاها، توسعه ناوگان عمومی روستایی، تهیه و اجرای طرح آبی را از دیگر اقدامات اعلام کرد و ادامه داد:‌ در امر مدرسه‌سازی آن هم احداث مدارس شبانه انقلابی در این چند سال اخیر صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: در عمران شهری موفق شدیم پنج پل را در کمتر از 13 ماه اجرا کنیم و سرانه فضای سبز را همراه با ساماندهی رودخانه بالقلو ارتقای وضعیت دهیم.

وی گفت: سرانه فضای ورزشی را با ساخت 139 سالن به حدود 81 درصد ارتقا دادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل از افتتاح چهار بیمارستان در نقاط مختلف استان، نوسازی ناوگان عمومی و تولید هزاران واحد مسکن را یادآور شد و بیان کرد: امروز در حالی 25 هزار واحد مسکن شهری افتتاح شده که 20 هزار واحد دیگر در سال‌های آینده اجرا می‌شود.

نیکزاد به دو ظرفیت استان در بخش کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: در احیای ظرفیت اول استان 36 مورد سد معیشتی احداث شده و دو هزار و 200 کیلومتر شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به 19 هزار و 400 هکتار افزایش یافته است.

وی از تبدیل 14 هزار و 800 هکتار اراضی دیم به آبی و همچنین افزایش ظرفیت تولید بخش‌های مختلف کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ‌تولید ما در بخش دام و شیلات به 526 هزار تن، زراعت به سه میلیون تن و ‌باغ به 320 هزار تن افزایش یافته است.

نیکزاد گفت: در سرفصل ظرفیت‌های گردشگری سال گذشته 9 میلیون گردشگر داخلی و خارجی وارد استان شده و 600 اثر تاریخی این استان به ثبت ملی رسیده و جذب سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری به بیش از یک‌هزار و 800 میلیارد تومان بالغ شده است.

وی در پایان سخنان خود افزود: این استان با داشتن 75 هزار دانشجو و 240 هزار دانش‌آموز رتبه 12 کنکور کشور را دارد و در کنار این همه توانمندی علمی باید گفت ایجاد امنیت و آرامش مؤلفه اصلی و حقیقی است.

انتهای پیام/62001/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول