اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

اجرای بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شالیزاری کشور در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مراسم اجرای بزرگ‌ترین پروژه زهکشی اراضی شالیزاری در سطح کشور گفت: 235 هزار هکتار از اراضی مازندران مشکل زهکشی مشکل آب ماندگی دارند.

اجرای بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شالیزاری کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، رضا عظیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی آبگیر استان مازندران در روستاهای ملاکلا و برج خیل شهرستان سیمرغ، این پروژه را بزرگ‌ترین پروژه عمرانی و زیربنایی زهکشی اراضی شالیزاری در سطح کشور اعلام کرد که به صورت پایلوت در سیمرغ اجرایی می‌شود.

وی افزود: زهکشی اراضی مازندران دغدغه‌ای دیرینه است و حدود 18 سال توسط مسئولان استان پیگیری می‌شد که در زمستان سال گذشته آبگرفتگی منطقه از نزدیک توسط رئیس جمهور رویت شد و آغاز عملیات اجرایی طرح در دستور کار قرار گرفت.

عظیمی با تاکید بر عظیم و سخت بودن پروژه، اعتبار عمرانی پیش‌بینی شده برای فاز اول طرح را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تامین اعتبار و توان اجرایی برای انجام پروژه از مشکلات مهم این طرح بود که با پیگیری‌های مداوم برای انجام مطالعات فاز اول، 20 میلیارد ریال از استانداری مازندران تامین اعتبار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: 235 هزار هکتار از اراضی مازندران مشکل زهکشی و 100 هزار هکتار از این میزان زمین نیز مشکل آب‌ماندگی دارند.

وی با بیان چرایی پایلوت شدن شهرستان سیمرغ برای آغاز عملیات اجرایی اراضی آبگیر استان مازندران تصریح کرد: دو پایلوت در چهار منطقه استان مورد مطالعه قرار گرفت که یکی در فرح‌آباد ساری و دیگری در سیمرغ انجام شد.

این مسئول اصلی‌ترین فاکتور در انتخاب سیمرغ را برای اجرای پروژه، همکاری عالی کشاورزان و بهره‌برداران، مردم و شوراهای روستاها و نیز سابقه بالا در ارائه مشکلات و پیگیری مسئولان کیاکلا برای اجرای زهکشی اراضی منطقه اعلام کرد.

عظیمی مهم‌ترین توجیه اقتصادی طرح مذکور را بازگشت سرمایه اجرای پروژه دانست و تصریح کرد: با زهکشی اراضی این منطقه کشاورزان قادر خواهند شد که به کشت دوم پس از شالیزار اقدام کنند که طی این کار ،به مدت سه سال شاهد بازگشت سرمایه به قیمت روز این پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/86008/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول