اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ‌در شورای برنامه‌ریزی افشا کرد

تقلب در ساخت ‌برخی پروژه‌های عمرانی کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ساخت برخی پروژه‌های عمرانی این استان تقلب صورت گرفته آن‌جا که برای مثال در ساخت یک پروژه عمرانی استفاده از بتن مسلح جای خود را به سنگ و سیمان خشک و خالی داده است.

تقلب در ساخت ‌برخی پروژه‌های عمرانی کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید چند باره‌ای برای حضور شخص مسئولان و مدیران‌کل و نه نمایندگان آن‌ها در چنین جلساتی داشت. 

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: چه معنی دارد که از هر اداره و دستگاهی در هر جلسه یک نفر شرکت کند و این شخص اصلا موضوع جلسه را هم نداند.

صابری تصریح کرد: آقایانی که به جای مدیران خود در این جلسات حضور پیدا می‌کنند هیچ ذهنیتی از برنامه‌ها و تصمیماتی که گرفته خواهد شد ندارند و این درد بزرگی است که نمی‌دانم آن را به چه کسی بگویم.

 کوله‌باری از درد دل‌ها دارم

وی با بیان این‌که همه این درد دل‌ها را با خود از این استان خواهم برد، تصریح کرد: باید به نشست‌ها و جلسات اهمیت بیشتری دهیم نه اینکه اگر برای مدیری در تهران برنامه تفریحی گذاشتند برنامه‌های مهم استانی خود را تعطیل کند و سه روز از پیش به استقبال تفریح برود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست و در یکی از موارد مطرح شده برای تصمیم‌گیری که ساخت مجتمع نانوایی بود و متقاضی تقاضای بیش از اندازه زمین کرده بود، عنوان کرد: مگر یک نانوایی در این استان چند متر زمین نیاز دارد که باید با صدها متر مربع زمین منابع ملی برای واگذاری به او موافقت کنیم.

صابری با موافقت تنها 100 مترمربع برای واگذاری زمین به چنین واحد تولیدی از مسئولان خواست نسبت به واگذاری اراضی ملی از خود حساسیت به خرج دهند.

مسئولان نسبت به توسعه روستاها بی‌خیالند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این نشست با انتقاد از بی‌خیالی مسئولان نسبت به ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه کشور ابراز کرد: این ماده به صراحت از توسعه و عمران روستاها سخن می‌گوید و ما مدیران هم که نسبت به عمران این مناطق دغدغه‌ای نداریم.

صابری در ادامه این نشست در پاسخ به درخواست احداث برخی واحدهای شن و ماسه در کنار بستر رودخانه‌های استان گفت: عده‌ای با زرنگی خاص به دنبال این هستند که نزدیک رودخانه‌ها از ما مجوز احداث واحد تولید شن و ماسه به اسم واحدهای کوهی بگیرند و بعد هم زیرکانه از بستر رودها استفاده کنند که لازم است ما مسئولان هوشیاری به خرج دهیم تا کارهای غیر‌قانونی گذشته دوباره تکرار نشود.

وقتی در لابه‌لای پروژه‌ها خبری از میلگرد نیست

نماینده ارشد دولت در کهگیلویه و بویراحمد از تقلب توسط عده‌ای از پیمانکاران در برخی پروژه‌های عمرانی پرده برداشت و گفت: پروژه‌ای در این استان در حال ساخت است که در آن به جای این که از بتن مسلح استفاده کنند از سنگ و سیمان خشک و خالی استفاده شده است.

صابری تصریح کرد: به جای این که در پروژه از میلگرد برای استحکام استفاده شود سیمان و سنگ به کار رفته و نمی‌دانم اگر فردا روزی برای مردم و منطقه مشکلی پیش بیاید حکم چنین افرادی چیست.

در بروز تخلفات اداری فقط دنبال آبدارچی و نگهبانان نگردیم

وی از برخی طرح‌های گردشگری و برخی سنگ‌اندازی‌ها در این نوع از پروژه‌ها سخن گفت و افزود: برای مثال در همین سرنجل‌کل برخی بدشان نمی‌آید که جار و جنجال و هیاهو درست کنند در حالی که خود مردم به دنبال آرامش هستند و اگر با آن‌ها به درستی همکاری کنیم آن منطقه به تفریح‌گاهی عمومی تبدیل می‌شود و چند جوان و خانوار هم می‌توانند از کنار آن نان بخورند.

صابری نظارت ضعیف بر پروژه‌ها را یکی از مشکلات در این استان دانست و گفت: همه باید خود را مسئول و ناظر بدانیم و مطمئن باشیم که همه تخلفات را آبدارچی‌ها و نگهبانان انجام نمی‌دهند بلکه ما مسئولان و پیمانکاران که تا آخر و ریال به ریال پول خود را گرفته‌ایم در صف نخست تخلف قرار داریم.

انتهای پیام/2571/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول