اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

سیل به 9 هکتار از اراضی گندم زنجان خسارت زد

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: بر اثر سیل چند روز اخیر 9 هکتار از اراضی گندم این شهرستان خسارت دیده است.

سیل به 9 هکتار از اراضی گندم زنجان خسارت زد

احمد موسوی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بارندگی مستمر در چند روز اخیر موجب سیل در اراضی کشاورزی زنجانرود شده و خساراتی را در پی داشته است.

وی به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: محصولات زراعی زنجان در اثر این سیل دچار خسارت‏های زیادی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از وارد آمدن خسارت به 6 هکتار از اراضی گندم آبی خبر داد و گفت: این خسارت در مزارع گندم موجب زیان دیدن  کشاورزان شده است.

وی گندم آبی را یکی از مهم‏ترین محصولات زراعی در شهرستان زنجان عنوان کرد و یادآور شد: این حجم خسارت در مزارع گندم آبی موجب عدم تحقق پیش‏بینی تولید می‏شود.

موسوی با بیان اینکه بیش از 19 تن محصول گندم آبی دچار خسارت شده است، افزود: 19 تن و 200 کیلوگرم محصول گندم آبی دچار خسارت شده است.

*40 درصد خسارت به محصول گندم آبی

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به درصد خسارت وارد شده به محصول گندم آبی اشاره کرد و گفت: خسارت وارده 40 درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه خسارات وارده موجب زیان دیدن کشاورزان و کشاورزی شهرستان شده است، اظهار کرد: باید نسبت به مخاطرات طبیعی و خسارات آن به بخش کشاورزی اهتمام داشت.

موسوی از خسارت 56 میلیون ریالی در بخش گندم آبی خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش می‏شود حمایت‏های لازم از کشاورزان آسیب دیده صورت گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به خسارات وارد شده به محصول جوآبی اشاره کرد و افزود: سه هکتار از اراضی جو آبی شهرستان دچار خسارت شده است.

*بیش از 10 تن محصل جو آبی دچار خسارت شده است

وی با اشاره به میزان محصولات خسارت دیده محصول جو آبی، خاطر‌نشان کرد: بیش از 10 تن محصل جو آبی دچار خسارت شده است.

موسوی به درصد خسارت وارد شده به این محصول اشاره کرد و یادآور شد: با برآورد صورت گرفته 40 درصد خسارت به این محصول وارد شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان همچنین خسارات مالی جو آبی را یادآور شد و گفت: بیش از 30 میلیون ریال خسارت به مزارع جو آبی وارد شده است.

وی به خسارات وارد شده به اراضی محصول هندوانه اشاره کرد و ادامه داد: 30 هکتار از مزارع محصول هندوانه دچار خسارت شده است.

موسوی با اشاره به میزان محصولات هندوانه تصریح کرد: 300 هکتار از اراضی محصول هندوانه در اثر سیل چند روز اخیر دچار خسارت شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان زنجان میزان خسارت وارد شده به مزارع محصول هندوانه را 50 درصد عنوان کرد و یادآور شد: این میزان خسارت قایل توجه بوده است.

وی میزان خسارت وارد شده را 900 میلیون ریال برآورد کرد و ادامه داد: طی چند روز اخیر خسارات زیادی به مزارع شهرستان وارد شده است.

موسوی خسارات محصولات باغی را یادآور شد و گفت: بر اثر سرمای زود‏رس میزان قابل توجهی از باغات شهرستان دچار آسیب شدند.

انتهای پیام/73002/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول