اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آب و برق خوزستان خواستار شد

برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه آب کشاورزی در خوزستان

معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: پیشنهاد می‌شود دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه آب کشاورزی در منطقه شمال خوزستان برگزار شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه آب کشاورزی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، فتح‌الله دهکردی در نشست سالانه مجمع عمومی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان اظهار کرد: وضعیت مناسب مخازن سدهای استان خوزستان نباید باعث شود از بازگشت دوران خشکسالی که هر چند سال رخ می‌دهد غافل بود.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر که با خشکسالی پی در پی مواجه بوده‌ایم تا حد زیادی فرهنگ مصرف بهینه آب به خصوص در بخش کشاورزی جای خود را باز کرده و نباید به بهانه بارش‌های نرمال امسال، این فرهنگ شایسته کمرنگ شود.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری گفت: مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در استان خوزستان باید نهادینه شده و در این راستا نقش کشاورزان بسیار موثر است.

وی، شبکه آبیاری دز را دانشگاهی برای متخصصان و دانشجویان بخش آب کشور دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه آب کشاورزی در منطقه شمال خوزستان برگزار شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نیز مهمترین برنامه‌های هیئت مدیره شرکت متبوع خود را کاهش بدنه شرکت با تعدیل نیروی انسانی و برون سپاری کارها به بخش خصوصی با اعمال نظارت عنوان کرد و افزود: پیگیری لازم به‌منظور تحصیل درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی و نیز کاهش زیان انباشته از دیگر اهداف پیش روی این شرکت است.

غلامرضا صفارنژادی اظهار داشت: تمام فعالیت‌های شرکت با هدف رضایت کشاورزان و افزایش تولیدات کشاورزی انجام می‌شود و این مهم در سیاست گذاری‌های جاری شرکت مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در 10 سال گذشته 405 نفر از شرکت بازخرید و یا بازنشسته شده‌اند؛ ضرورت استفاده بهینه از منابع انسانی را یادآور شد و افزود: کاهش هزینه‌ها به صورت هدفمند و افزایش سوددهی در چارچوب قراردادهای فی ما بین با سازمان آب و برق خوزستان در برنامه‌های شرکت جای دارد.

در نخستین نشست سالانه مجمع عمومی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان پس از واگذاری به بخش خصوصی، نمایندگانی از سازمان آب و برق خوزستان، بازرس قانونی، اعضای هیئت مدیره شرکت و سهامداران، عملکرد سال 91 این شرکت را بررسی کردند.

شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه آبیاری دز، لور و شبکه‌های آبیاری حوزه کرخه شمالی (اوان و دوسالق) را بر عهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد.

انتهای پیام/72001/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول