اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان عنوان کرد

اجرای 2200 طرح کشاورزی با 30 میلیارد تومان اعتبار

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان از اجرای بیش از 2200 طرح در حوزه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در سال 91 خبر داد.

اجرای 2200 طرح کشاورزی با 30 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ششمین جلسه کارگروه بخش توسعه کشاورزی استان کردستان برگزار شد و طی آن استاندار کردستان با اشاره به شعار امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی، لزوم تزریق شور و نشاط به مردم را در این زمینه خواستار شد.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه مسئولان و مدیران استان تمام تلاش و همت خود را در راستای خدمت به مردم کردستان گذاشته‌اند، تصریح کرد: مردم این استان همچون گذشته در خلق حماسه‌‌های عظیم پیشقدم خواهند بود. 

در ادامه این جلسه رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین این سازمان و اداره‌کل جهاد کشاورزی به منظور توسعه بخش کشاورزی، اجرای بیش از 2 هزار و 200 طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اعتبار 300 میلیارد ریالی این طرح‌ها خاطر نشان کرد: با کمک فرمانداران شهرستان‌ها اجرا و تکمیل این پروژه‌ها در دست اقدام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کردستان در خصوص برنامه‌های سازمان در حوزه کشاورزی برای سال 92 ، از هدفگذاری به منظور احداث یک هزار چشمه و قنات و 250 استخر پرورش ماهی خبر داد و تصریح کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای توان عملیاتی کردن این پروژه‌ها وجود خواهد داشت.

محمدی ترویج و توسعه طرح‌های زنبورداری، ایجاد واحدهای کوچک پرورش قارچ خوراکی، تکمیل و توسعه روستاها، ساماندهی و اعزام گروه‌های جهادی بسیج مهندسین و مشاغل خانگی را از دیگر طرح‌های این سازمان در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

اجرای 155 طرح تعاونی در سال گذشته

در ادامه این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای 155 طرح در قالب تعاونی با 16 میلیارد تومان اعتبار در سال 91 خبر داد.

مصطفی باغبانیان با بیان اینکه طرح‌ها باید به سمت تعاون سوق داده شود اظهار کرد: 12 طرح با 2 میلیارد تومان اعتبار برای سال 92 در نظر گرفته شده که باید سهم تعاون در این میان به 25 درصد برسد.

سال گذشته 900 میلیون مترمکعب به آب استان افزوده شد

در ادامه این جلسه مدیرکل آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته 900 میلیون مترمکعب به حجم آب‌های استان تنظیم شده است اظهار کرد: افرایش ظرفیت آب در دو حوزه دریاچه ارومیه و سد جاوه را دنبال می‌کنیم.

شاهین پاک‌روح با اشاره به اینکه در خرداد ماه این طرح‌ها وارد فاز نهایی خواهد شد خاطر نشان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه‌‌ها جهش بزرگی در حوزه آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید نگرشی به پایاب طرح‌ها به منظور توسعه کشت داشته باشیم اظهار کرد: با اجرای طرح‌های سیازاخ و چراغ‌ویس 70 هزار هکتار اراضی در قالب فاینانس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/79012/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول