اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

اختصاص 15 میلیارد تومان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان اردبیلی

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 15 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان برای خرید تراکتور و دنباله‌بندها و امکانات مدرن بخش کشاورزی اختصاص یافت.

اختصاص 15 میلیارد تومان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی با حضور مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: جهاد کشاورزی بخشی از هدف‌گذاری‌های خود را در مقابله با آسیب‌های جوی و اقلیمی قرار داده به طوری که ما سعی می‌کنیم با تولید بذور مقاوم و قابل ارائه به کشاورزان بخشی از آسیب‌ها و تنش‌های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه 15 هزار تن بذر گندم متناسب با اقلیم منطقه و همچنین یارانه‌دار بین کشاورزان توزیع شد که این بذور توزیع شده در مقابل تنش‌هایی همچون سرمازدگی و خشکسالی توان مقاومت و کاهش آسیب بسیاری را داشتند.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: علی‌رغم اجرای این طرح‌ها و توسعه کشت انتظاری در کنترل آفات و مدیریت بقایای گیاهی نهایت همکاری و همدلی با زارعان صورت گرفت تا بخش عظیمی از صدمات و لطمه‌های احتمالی کاهش یابد.

پرتوی اهمیت کشاورزی حفاظتی و استفاده از شیوه‌های جدید به جای سموم و کودهای شیمیایی در بارور کردن محصولات را یادآور شد و گفت: با اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی و تامین ورمی‌ کمپوست‌ها سعی کردیم بخشی از آسیب‌های احتمالی ناشی از تنش‌های خشکسالی را از بین ببریم و در تولید کیفی و سالم مواد غذایی مجموعه تلاشگران این عرصه را یاری کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در توسعه مکانیزاسیون برتر در حوزه کشاورزی در یک سال اخیر 15 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان برای خرید تراکتور و دنباله‌بندها و امکانات مدرن بخش کشاورزی اختصاص یافت که از طریق این تسهیلات بیش از یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات بخش کشاورزی خریداری شد و در اختیار این بخش پرتوان قرار گرفت.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نصب سیستم‌های پایش سرما در باغات مشگین‌شهر با هدف مقابله با سرمازدگی دیررس در باغات استان اشاره کرد و بیان داشت: نصب این سیستم و دستگاه هشدار دهنده سبب شده تا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

پرتوی به ریسک‌پذیر بودن بالای بخش کشاورزی و همچنین ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: 50 درصد هزینه بیمه این بخش را دولت پرداخت می‌کند و تنها 50 درصد توسط خود زارع و باغدار پرداخت شده که در سال‌های گذشته با فرهنگ‌سازی مناسب بیمه محصولات کشاورزی، باغی و دامی افزایش یافته و ما بالغ بر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداختی از این صندوق را داشته‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه دوم و سوم استان در بیمه محصولات دامی و زراعی تصریح کرد: در کنار آن اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با تامین 85 درصدی هزینه توسط دولت در حال انجام است که خود زارعان مروج خوبی در این حوزه هستند.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه 20 میلیارد تومان از محل توسعه کشاورزی برای اجرا و عملیاتی کردن کشاورزی حفاظتی و کشت‌های الگویی اختصاص یافته است، ادامه داد: در کنار آن 68 درصد محصولات کشاورزی شامل زراعت، باغ و دام استان زیر‌پوشش بیمه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرتوی در پایان سخنان خود گفت: ضرورت دارد در مناطق روستایی بیش از هر زمان دیگر این نوع زراعت ترویج و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/62005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول