اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات خبر داد

ارائه طرح‌هایی در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات گفت: در مناطق مختلف کشور طرح‌هایی در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی ارائه شده است.

ارائه طرح‌هایی در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عباسعلی مطلبی ظهر امروز در کارگاه آشنایی با فن‌آوری هسته‌‌ای در کشاورزی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تحقیقات علوم شیلات برنامه‌های قابل اجرا و درخور زیادی دارد که در این راستا از فن‌آوری هسته‌ای در بخش‌های مختلف کشاورزی بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه فی‌مابین این سازمان با سازمان انرژی هسته‌ای، تصریح کرد: طی انعقاد تفاهم ‌نامه‌ای که با سازمان انرژی هسته‌ای داریم از طرح‌های ارائه شده در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در بخش کشاورزی حمایت می‌شود که این امر زمینه تشویق ما را فراهم می‌کند.

مطلبی با اشاره به کاربرد فن‌آوری هسته‌ای در بخش کشاورزی، افزود: از فن‌‌آوری هسته‌ای در بخش کشاورزی می‌توان استفاده قابل توجهی کرد.

وی با اشاره به کاربرد فن‌آوری هسته‌ای در این بخش، خاطرنشان کرد: فن‌آوری هسته‌ای در زمینه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، مطالعات آب و خاک و تغذیه گیاهی، نگهداری مواد غذایی و اصلاح نباتات و علوم دامی کاربرد دارد.

مطلبی با اشاره به اینکه طرح‌هایی نیز در این زمینه ارائه شده است، اعلام کرد: در مناطق مختلف کشور طرح‌هایی در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به طرح سنجش و شناسایی انواع آلوده کننده‌ها و طرح سنجش وضعیت آلودگی حوضه‌های آبی جنوب کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/61001/و20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول