اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو اعلام کرد

اجرای 497 طرح توسعه کشاورزی در ماکو

فرماندار ماکو گفت: 497 طرح توسعه کشاورزی با اعتبار 29 میلیارد و 577 میلیون تومان در ماکو اجرا می‌شود.

اجرای 497 طرح توسعه کشاورزی در ماکو

حمید احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای توسعه اشتغال در استان و ماکو کار گروه توسعه کشاورزی تشکیل شده و 497 طرح با مبلغ اعتباری 29 میلیارد و 577 میلیون تومان معرفی شده است.

وی افزود: در حال حاضر 70 درصد از طرح‌هایی که معرفی شده تحقق یافته است.

وی ادامه داد: 23 واحد تولیدی در شهرک صنعتی ماکو وجود دارد که توانسته است برای 480 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو، افزود: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو میزان مراجعه سرمایه‌گذاران برای کار آفرینی روز به روز در حال افزایش است.

وی اذعان داشت: با جذب سرمایه، امکان افزایش واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی وجود دارد که این مسئله در ایجاد اشتغال پایدار و بالا رفتن قدرت مالی، خرید منطقه و در نهایت رونق گردش اقتصادی موثر است.

احمدیان ادامه داد: حدود 10 واحد از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ماکو با مشکل سرمایه در گردش مواجه است که اقداماتی از قبیل پیگیری برای ثبت‌نام در سایت بهین یاب و در خواست سرمایه در گردش از طریق سیستم و طرح موضوع در کارگروه‌های شهرستان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه جذب شده از طرف سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی 37 میلیارد تومان است که حدود 10 درصد این سرمایه توسط فعالان اقتصادی خارجی جذب شهرک صنعتی ماکو شده است.

وی ادامه داد: تا کنون 25 میلیارد تومان از سرمایه جذب شده، به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی تزریق شده و در حال بهره‌برداری است.

فرماندار ماکو تصریح کرد: در ماکو 15 معدن از نوع تراورتن و مرمریت وجود دارد که 95 نفر به صورت مستقیم در این معادن مشغول کار هستند.

انتهای پیام/61001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول