اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران:

توان علمی کشور باید در خدمت توسعه کشاورزی باشد

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران گفت: توان علمی و دانشگاهی کشور باید در خدمت توسعه کشاورزی بوده و نباید از کنار این توانمندی به سادگی عبور کنیم.

توان علمی کشور باید در خدمت توسعه کشاورزی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جواد توکلیان امروز طی سخنانی در نشست مدیران موسسه علمی و کاربردی جهاد کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی یکی از مهمترین برنامه‌های کشورهای جهان است و امروز اگر کشورها در تامین برخی از اقلام کشاورزی مانند گندم با مشکل روبه‌رو باشند، نمی‌توانند استقلال سیاسی خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی افزود: مهمترین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی بوده و توسعه کشاورزی به طور قطع یکی از اصلی‌ترین محورهای دستیابی به توسعه اقتصادی به شمار می‌آید.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران ادامه داد: برای تحقق این مهم باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی در بخش کشاورزی سود برده و به صورتی عمل کنیم که توان علمی و دانشگاهی کشور در خدمت توسعه کشاورزی بوده و نباید از کنار این توانمندی به سادگی عبور کنیم.

توکلیان افزود: در این حوزه باید سرمایه‌گذاری جدی برای بهره‌مندی از تحقیق و پژوهش انجام شده و تحقیقات دانشگاهی کشور باید به صورت کاربردی در بخش کشاورزی لحاظ شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مرکز و تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاربردی شدن تحقیقات علمی در بخش کشاورزی هستیم.

توکلیان تاکید کرد: مراکز علمی و پژوهشی فعال در حوزه کشاورزی باید در مسیری گام بردارند که رابطه پژوهش‌های علمی با برنامه‌های صنعت کشاورزی به صورت مستقیم و عملیاتی باشد.

لازم به توضیح است، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از فعالیت‌های موسسه علمی و کاربردی جهاد کشاورزی در کرج بازدید کرد.

انتهای پیام/2302/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول