اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

3000 هکتار آبیاری تحت‎فشار در دستور کار جهاد کشاورزی گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از دو سال گذشته آبیاری تحت‎فشار برای 3 هزار هکتار از اراضی در دستور کار جهاد کشاورزی گلستان قرار گرفت که به دلیل کمبود اعتبارات این عملیات متوقف مانده است.

3000 هکتار آبیاری تحت‎فشار در دستور کار جهاد کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان با تبریک ایام‎البیض اظهار داشت: در راستای عملکرد و تعهد انجام شده در اجرای آبیاری تحت‎فشار، شهرستان‎های آق‎قلا 107 درصد، رامیان 80 درصد، گرگان 73 درصد و کردکوی 65 درصد عملکرد را نسبت به تعهدات‎شان عملیاتی کردند.

وی در خصوص رتبه گلستان در آبیاری تحت‎فشار اراضی کشاورزی اذعان کرد: گلستان در سال 1390 رتبه 23 کشور و در سال 1391 در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفت.

در دولت دهم 510 هزار هکتار از اراضی زیر سیستم آبیاری تحت‎فشار قرار گرفتند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به مشکلات اجرای آبیاری تحت‎فشار در استان اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه پنج‎ساله قرار بود 50 هزار هکتار آبیاری تحت‎فشار انجام شود که بر این اساس در سال 1390 حدود 5 هزار هکتار، سال 1391 حدود 7 هزار و 500 هکتار، سال 1392 حدود 10 هزار هکتار، سال 1393 حدود 12 هزار و 500 هکتار و در سال 1394 حدود 15 هزار هکتار پیش‎بینی شد.

سیدمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار هکتار اراضی کشاورزی برای اجرای آبیاری تحت‎فشار مورد شناسایی قرار گرفته است، اذعان کرد: در این راستا برای 25 هزار هکتار تشکیل پرونده شد، 25 هزار هکتار به شرکت‎ها داده شده است ولی آنچه طراحی شده 20 هزار هکتار بوده است.

وی به عملکرد آبیاری تحت‎فشار در قبل از دولت نهم و بعد از آن اشاره کرد و افزود: قبل از دولت نهم مساحت 498 هزار هکتار برای آبیاری تحت‎فشار عملیاتی شد که این میزان در دولت نهم سالانه 290 هزار هکتار و در دولت دهم 510 هزار هکتار بوده است.

جهاد کشاورزی گلستان 80 میلیارد ریال بدهکاری دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص مشکلات و محدودیت‎های سیستم آبیاری تحت‎فشار گفت: از نیمه دوم سال 1391 به علت عدم تخصیص اعتبار عقد قرارداد در صندوق و بانک صورت نگرفته و مطالعات نیز متوقف شده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه این سازمان 80 میلیارد ریال بدهکاری دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدهی و مطالبات به پیمانکاران و مشاوران برای اجرا و مطالعه به مبلغ 80 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/83001/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول