اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 10 روز دیگر

طرح‌های جایگزین کشاورزی در همدان معرفی شود

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان گفت: تا 10 روز دیگر برای آن دسته از طرح‌های توسعه کشاورزی که مشکل آن‌ها حل نشده، باید سریع جایگزین معرفی شود.

طرح‌های جایگزین کشاورزی در همدان معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: تا 10 روز دیگر برای آن دسته از طرح‌های توسعه کشاورزی که مشکل آن‌ها حل نشده، باید سریع جایگزین معرفی شود.

وی افزود: مجموع سهم اعتبارات شهرستان همدان که 17 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که از این میزان، 13 میلیارد و 500 میلیون تومان آن در قالب 135 طرح مصوب شده و برای عقد قرارداد به بانک معرفی شده است.

معاون عمرانی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: اگر استان همدان همانند سایر استان‌ها، در ارائه طرح‌های توسعه کشاورزی بهتر اقدام می‌کرد، می‌توانست اعتباری بیشتر برای شهرستان جذب کند، چرا که اعتباری بیش از 25 میلیارد تومان در راستای توسعه طرح‌های کشاورزی برای بانک ‌فرستاده شده که بنا به دلایلی از جمله محل اجرای طرح، تخصیص آب و ارائه وثایق برگشت خورده است.

وی ابراز داشت: میزان تسهیلات اختصاص یافته بانک عامل در سال 90، 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به واحد تولیدی نگین قارچ تعلق گرفته که با توجه به پیگیری‌ها و بازدیدهای انجام شده فعالیت آنها باید به نتیجه برسد.

محمدی با بیان اینکه اهلیت فرد برای ما بسیار مهم است افزود: در خصوص ارائه طرح‌های توسعه کشاورزی علاوه بر اهلیت فرد، برگشت سرمایه و اشتغالزایی برای ما بسیار دارای اهمیت است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبار سال جدید 155 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، سهم شهرستان همدان از این میزان اعتبار، یک میلیارد و 900 میلیون تومان است که اگر طرح‌های دنباله‌بندها و مکانیزاسیون ادوات کشاورزی اجرا شود این رقم بسیار ناچیز است.

معاون عمرانی فرماندار همدان همچنین در خصوص جایگزینی طرح‌های مشکل‌دار تأکید کرد: در جایگزینی طور‌های توسعه کشاورزی در بحث تولیدات دامی، باید مشکل کمبود وثیقه و محل اجرای طرح‌ها تا 10 روز دیگر حل شود وگرنه طرح‌های جدید با ذکر عناوین و شرایط و جزئیات باید سریع اعلام شود.

وی در خصوص گازرسانی به واحدهای تولیدی به خصوص تولیدات دامی ابزار داشت: تاکنون برنامه‌ای در این خصوص ارائه نشده است و لازمه پیگیری در این موضوع جانمایی است مبنی بر اینکه چه تعداد واحد تولیدی در کدام نفطه از شهرستان وجود دارد که باید در قالب یک لیست تعداد آنها اعلام شود تا طبق نامه‌ای به شرکت گاز اقدامات لازم صورت گیرد.

محمدی در پایان سخنان خود به سوخت ادوات کشاورزی اشاره کرد و خطاب به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: جلسه ای در روز پنج‌شنبه تشکیل شود تا کشاورزان را از این بلاتکلیفی رها کنیم.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول