اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد 27درصدی ارزش صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در فروردین

فرآوری و بسته‌بندی 2 میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از فرآوری و بسته‌‌بندی 2 میلیون تن محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: ارزش صادرات محصولات کشاورزی این استان در فروردین ماه 92، نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است.

فرآوری و بسته‌بندی 2 میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون در سنوات گذشته هیچگاه رقم صادرات کالاهای کشاورزی آذربایجان‌شرقی در فروردین ماه و حتی در شش ماهه نخست سال رقم 17 میلیون دلار نبوده است، افزود: این رکورد برای نخستین بار در صادرات محصولات کشاورزی فروردین ماه سال‌جاری اتفاق افتاد.

وی ارزش صادرات کالاهای کشاورزی استان در فروردین ماه سال گذشته را  13 میلیون و 400 هزار دلار عنوان کرد و افزود: رشد روز افزون صادرات محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر بر اثر رشد صنایع فرآوری و بسته‌بندی بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اینک 400 واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی مشغول فعالیت است، افزود: هم اکنون میزان فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از یک میلیون و 600 هزار تن سال گذشته به 2 میلیون تن افزایش یافته است.

وی افزایش مهارت و تخصص صادرکنندگان، معرفی بازارهای هدف جدید به صادرکنندگان، بسته‌بندی مناسب و مطلوب کالا، افزایش نرخ ارز، پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان، افزایش تقاضا و تقویت فعالیت‌های بازاریابی را از دلایل افزایش صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی دانست و افزود: در سال گذشته 650 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای پرداخت به بهره‌برداران در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی تصویب شده است که از این مبلغ 270 میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول