اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی شورای صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان:

6 هزار اصفهانی در بخش کشاورزی تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند

دبیر اجرایی شورای صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: در حال حاضر 500 نفر در شهرستان اصفهان بیمه کارفرما هستند و تعداد 6 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

6 هزار اصفهانی در بخش کشاورزی تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند

داوود ملک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کشاورزان قشر زحمت کش جامعه هستند، اما تا پیش از تاسیس نظام صنفی کشاورزی شغلشان هویتی به آنان نمی‌داد و مدرک شغلی دال بر اشتغال آنان در این بخش اقتصادی جامعه در دست نداشتند و اداراتی چون بانک‌ها نمی‌توانستند به آنان به عنوان ضامنی معتبر خدمات ارائه دهند.

وی افزود: می‌توان یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای صنفی را صدور پروانه فعالیت برای شاغلان در این بخش معرفی کرد این مدرک شغلی معتبر دارای ضریب امنیتی بسیار و امکان جعل آن در حد صفر است و البته کشاورزان نیز می‌توانند از پروانه فعالیت خود به عنوان وثیقه و سندی معتبر در مراجع قضایی و یا بانکی استفاده کنند در حال حاضر 70 درصد کشاورزان مدرک شغلی معتبر و 25 هزار و 400 پروانه صنفی دارند.

دبیر اجرایی شورای صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که بین کشاورزان مشکلی بروز کند هیئت رسیدگی متشکل شده از نماینده اداره جهاد کشاورزی، قاضی دادگستری و نماینده نظام صنفی کشاورزی تشکیل می‌شود و این هیئت موظف است ظرف در هفته از تاریخ دریافت شکایت یا گزارش در جلسه‌ای با حضور نمایندگان آنان به پرونده رسیدگی کند و طبق مفاد آئین نام نظام صنفی تصمیمی را اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: عمده محصولات در سبد خانوار تولیدات بخش کشاورزی است و به بیان ساده‌تر می‌توان گفت بیشترین سهم از تأمین قوت افراد جامعه را کشاورزان تأمین می‌کنند، اما کشاورزی که 9 ماه تلاش شبانه‌روزی کرده و در نهایت در بازار با قیمتی بر روی محصولاتش روبرو می‌شود که اصلی عادلانه نیست در همین راستا نظام صنفی برای رسیدن به سودی عادلانه در بخش کشاورزی دست به کار شد و 15 دفتر در مناطق مختلف شهرستان تاسیس کرد و با استفاده از نیروهای متخصص اقدامات کارشناسانه‌ای را انجام داد و در مورد اقلامی چون شیر، گندم، موفقیت‌هایی حاصل شده که البته در مورد قیمت مرغ و تخم‌مرغ هم اقدامات مثبتی انجام شد که اما رضایت‌بخش بود.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول