اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز 70 درصد عملیات بیت‌المقدس:

انتخابات میدان رزم است؛ قطعا بار دیگر پیروز این میدان خواهیم بود

جانباز 70 درصد عملیات بیت‌المقدس گفت: امروز تمام ایران خرمشهر است، برای آزادسازی خرمشهر از اسارت استکبار، همه رزم کردیم و حالا انتخابات میدان رزم ماست، که قطعا بار دیگر پیروز این عملیات خواهیم بود.

انتخابات میدان رزم است؛ قطعا بار دیگر پیروز این میدان خواهیم بود

حسن کلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: خرمشهر پاره تن تک تک ملت ایران است، این قطعه از سرزمین ایران اسلامی که غیر انسانی و با قساوت اشغال شد با غیرت، شرافت و مردانگی آزاد، و همچون قلب تپنده‌ای برای مردمانش می‌تپد.

وی با تاکید بر اینکه آزاد‌سازی خرمشهر عزت و شرف و بزرگی رزمندگان اسلام را به رخ جهانیان کشید تصریح کرد: پانزدهم اسفند سال 60 بود که در سن 18 سالگی و در قالب گردان امام حسن(ع) به همراه 320 نفر از رزمندگان و بسیجیان عازم خونین‌شهر شدم.

جانباز 70 درصد اراکی افزود: شوق حضور در عملیات بیت‌المقدس تمام وجودم را فرا گرفته بود، چرا که باور داشتم با ایمان قوی همرزمانم پیروزی در این عملیات حتمی خواهد بود.

کلوانی با بیان اینکه با عزمی راسخ برای آزاد سازی خرمشهر راهی آبادان شدم، بیان کرد: برای این عملیات لحظه شماری می‌کردم، هر رزمنده‌ای را که می‌دیدم احساس عجیبی داشت، از شهادت ترس که نه ، در انتظارش بودم و امروز افتخار می‌کنم که در راه آزادسازی قطعه‌ای از خاک وطنم دست و پایم را هدیه کردم.

وی گفت: از اراک یک گردان دیگر به نام گردان امام حسین(ع) به عملیات اعزام شد، 20 روز آموزش دیدیم و سرانجام در روز دوازدهم اردیبهشت سال 61 برای حضور در عملیات راهی مناطق از پیش تعیین شده شدیم.

وی افزود: همه خوب می‌دانستیم اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می‌شود و به همین خاطر بود که هم قسم شده بودیم تا آخرین قطره خونمان برای آزادسازی خرمشهر مبارزه کنیم.

جانباز 70 درصد عملیات بیت‌المقدس با اشاره به اینکه ساعت 10:30 شب، گردان امام حسین(ع) وارد فاز اجرای عملیات شد، اظهار کرد: به همراه دیگر رزمندگان اسلحه به دست گرفته و شروع به تیراندازی کردم، ساعت سه بامداد بود که بر اثر انفجار خمپاره زمانی، در ایستگاه حسینیه به شدت مجروح شدم.

کلوانی افزود: بعد از مجروح شدن بلافاصله به بیمارستان اهواز و بعد از آن به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شدم، بر اثر انفجار از ناحیه سر، دست و پا دچار مصدومیت شدید شدم، بیش از دو سال تحت درمان و مداوا بودم، در طول مدت درمان قدرت تکلم نداشتم و حافظه‌ام نیز کار نمی‌کرد، مرده متحرک بودم که تنها گاهی چشم‌هایم باز می‌شد.

جانباز 70 درصد عملیات بیت‌المقدس خاطر نشان ساخت: زمانی که به جبهه اعزام شدم؛ مجرد بودم، بعد از مجروحیت شرایط بسیار سخت و بدی را گذراندم، از حوادث جنگ و عملیات بیت‌المقدس هیچ چیز به خاطر نمی‌آوردم، خودم را هم نمی‌شناختم، سال‌ها طول کشید تا به بهبودی کامل دست پیدا کردم، سال 68 در حالی که یک دست و یک پایم را از دست داده بودم، برای کار به بنیاد جانبازان اراک معرفی شدم و از آن زمان تاکنون در بخش بایگانی مشغول به کار هستم.

کلوانی افزود: من به عشق حضرت امام(ره) به جبهه‌های جنگ رفتم، امام را از نزدیک ملاقات نکرده بودم، حتی چهره‌اش را هم ندیده بودم، آن زمان تلویزیون نداشتیم، من و رزمندگان تنها از طریق رادیو با امام آشنا بودیم، به فرمان امام به سوی جبهه‌های جنگ شتافتیم و ای کاش لیاقت داشتم در راه امام و انقلاب شهید می‌شدم.

وی تاکید کرد: چندین سال بعد از آزادسازی خرمشهر بود که توانستم خاطره آن عملیات را به یاد بیاورم، من قطعه‌ای از بدن خود را در خرمشهر به یادگار باقی گذاشتم تا گواه و سندی باشد بر ادامه راه کربلائیان در خطه‌ای که همه مردمانش آرزوی شهادت دارند.

کلوانی ادامه داد: این یادگار گواه باشد بر خون‌های ریخته شده در راه امام حسین(ع) و سندی باشد بر دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌‌ها و ایمان مردان بزرگی که به ناباوری جهانیان دژ مستحکم خونین‌شهر را با توکل به خدای متعال بر سر متجاوزان خراب کردند و خرمشهر را آزاد ساختند و قدرت ایمان و اسلام را به باور همگان رساندند.

این جانباز 70 درصد عملیات بیت‌المقدس ادامه داد: من در راه آزادسازی خرمشهر بخشی از اعضای بدنم را از دست دادم و به آن افتخار می‌کنم، روزانه چندین قرص و دارو مصرف می‌کنم، نمی‌توانم دست و پای راستم را تکان دهم، به خوبی قادر به تکلم نیستم، اما از این خوشحالم که به عنوان سرباز این انقلاب سهم کوچکی در آزادسازی خرمشهر داشتم.

کلوانی گفت: امروز تمام ایران خرمشهر است، برای آزادسازی خرمشهر از اسارت استکبار، همه رزم کردیم و حالا انتخابات میدان رزم ماست، که قطعا بار دیگر پیروز این عملیات خواهیم بود.

انتهای پیام/87001/ط40/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول