اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری دماوند خبر داد

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دماوند

رئیس دادگستری شهرستان دماوند از تشکیل ستاد «پیشگیری از جرائم انتخاباتی» در این شهرستان خبر داد.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دماوند

مجتبی محمدی امروز در گفت‏و‏گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، هدف از تشکیل این ستاد را پیش‏بینی و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی عنوان کرد و افزود: به همین منظور، قبل از آغاز به کار ستادهای تبلیغاتی با دعوت از مسئولان ستادها، مصادیق جرائم انتخاباتی بر اساس قانون انتخابات به آنان تفهیم خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله وظایف این ستاد، رصد و پایش مستمر امور با استفاده از ظرفیت‏های سایر نهادهای مسئول و ایجاد تمهیدات لازم به منظور اجرا و اعمال دقیق قانون است.

محمدی توجیه، ارشاد و اقناع با هدف همسوسازی با ترویج قانون‏مداری از راه تشریح و توضیح مفاد قانون جرائم انتخاباتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی را از دیگر وظایف این ستاد برشمرد.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند همچنین آگاه‏سازی عمومی و اختصاصی در مورد جرائم با هدف سالم‏سازی محیط انتخابات و کاهش جرائم، افزایش اعتماد عمومی و تحقق مشارکت هر چه گسترده‏تر مردم را از دیگر برنامه‏های این ستاد عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی از استان تهران، این ستاد در جهت پیگیری‏های لازم به منظور رسیدگی سریع و خارج از نوبت جرائم انتخاباتی و ایجاد شعب ویژه در دادسرا و دادگاه مسئولیت دارد.

محمدی تاکید کرد: پیشگیری از بروز احتمالی جرائم انتخاباتی، اولویت مهم ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان دماوند است.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند گفت: شعباتی در دادسرا و دادگاه دماوند و بخش رودهن ایجاد و قضات ویژه‏ای تعیین و ابلاغ‏ها صادر شده تا به جرائم احتمالی انتخاباتی با سرعت و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

محمدی از عموم شهروندان حقیقی و حقوقی خواست در صورت مشاهده هرگونه جرائم انتخاباتی مراتب را با تلفن‏های 09102200090 و 02176330398 و دورنگار 02176315500 به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

انتهای پیام/2568/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول