اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/رحیم‌صفوی در اصفهان تاکید کرد

لزوم حضور حداکثری تمام آحاد مردم ایران در انتخابات

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: لزوم حضور حداکثری تمام آحاد مردم ایران در انتخابات لازم است.

لزوم حضور حداکثری تمام آحاد مردم ایران در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سردار سرلشگر سید یحیی رحیم‌صفوی شامگاه پنج‌شنبه در جمع مسئولان و مهندسان بسیجی استان اصفهان با تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر نقطه تابناکی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است و دستاورد حماسه بزرگی است که برای حفظ این حماسه ملت ما باید با همان شاخصه‌های پیروزی خرمشهر حماسه سیاسی خردادماه امسال را بیافریند.

وی افزود: همان‌گونه که دشمنان داخلی و خارجی از پیروزی خرمشهر متحیر شدند ملت هوشمند ایران باید در 24 خردادماه حماسه‌ای خلق کنند که برای دشمنان غیر قابل تصور باشد.

*‌ حضور حداکثری در انتخابات، تضمین‌کننده امنیت ملی

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تضمین‌کننده امنیت ملی، اقتصاد، منافع و پیشرفت و آبادانی کشور است.

رحیم‌صفوی با اشاره به شاخصه‌های اصلی فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این‌باره فرموده‌اند که «اصلح کسی است فکر معیشت مردم، دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد.»

وی اظهار کرد: ایشان همچنین گفته‌اند که« اصلح کسی است که زیر توهمات مربوط به توسعه آنچنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای محروم و ضعیف باقی بماند.»

*‌ کارآمدی و توانایی، مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح از دیدگاه رهبر

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه از دیدگاه رهبر این فرد باید توان بر دوش گرفتن این بار عظیم را داشته باشد و هر کسی قدرت این کار را ندارد، اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از دیدگاه رهبر کارآمدی و توانایی اداره کشور است که 15 بار در سخنرانی‌های سال 84 آن را نقل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نشاط، شادابی، شوق و نشاط جوانانه از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح از دیدگاه رهبر است، گفت: ایشان می‌فرمایند که «از آنجا که کشور چهره جوانی دارد اقتضا می‌کند نشاط جوانانه‌ای نیز در تمام دستگاه‌های قضایی به وجود بیاید.»

رحیم‌صفوی در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره کاندیدای اصلح تصریح کرد: داشتن اعتقاد و علاقه و قدرت لازم برای مبارزه با فقر، فساد، و تبعیض و ریشه‌کنی آن، ایجاد عدالت، دلسوز برای قشر مستمند و تلاش برای رفع تبعیض و پر کردن شکاف میان ثروتمندان و فقرا و رفع مشکلات تمام کشور عزیز به خصوص مناطق محروم از دیگر ویژگی‌های این کاندیداست.

وی با اشاره به اینکه خوشحال نشدن دشمن از روی کار آمدن این شخص از دیگر ویژگی‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب است، تاکید کرد: قوت و قدرت برای حرکت به سمت چشم‌انداز 20 ساله، توان اشتغال‌زایی، دارای قدرت باز کردن گره‌ها و انجام کارهای بزرگ، آبادانی کشور از نظر علمی، صنعتی و مسایل انسانی و پیشبرد کشور از نظر مسایل علمی امنیتی و ایجاد اشتغال به عنوان اساسی‌ترین اهتمام دولت از دیگر ویژگی‌های مورد اشاره رهبر در این ارتباط است.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: اهل سیاست باید این شاخص‌ها را در کنار کاندیداها قرار دهند و با عقلانیت در این‌باره تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: 34 سال است در کشور ما انتخابات برگزار می‌شود و لازم است کاری کنیم که مردم ما در سال‌های آینده آرامش داشته و دیگر تنشی را حس نکنند.

*‌ اسلام و رهبری، دو نعمت بزرگ کشور ایران

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه منابع انسانی و طبیعی بسیار خوبی در کشور برای رفع مشکلات اقتصادی داریم، تاکید کرد: اسلام و رهبری نعمت بزرگ کشور ماست، رهبری که کشور را از بحران‌های داخلی و خارجی نجات داده‌اند و ایران را در صحنه جهانی منطقه و در برابر آمریکایی‌ها به درستی هدایت می‌کنند.

*‌ شورای نگهبان مایه اقتدار نظام است

رحیم‌صفوی تصریح کرد: شجاعت و فهم فقهای شورای نگهبان مایه افتخار است و به همین دلیل امام خمینی (ره) راجع به شورای نگهبان سخنان بسیار ارزشمندی بیان فرمودند.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: تصمیم شورای نگهبان مطابق قانون اساسی و وظایف آن بوده است.

انتهای پیام/63008/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول