اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت خبر داد

راه‌اندازی سایت معیار 92 برای‌ ‌نهادینه کردن معیارهای رهبری در انتخابات

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت گفت: ‌ سایت ‌معیار 92 ‌بر اساس معیارهای رهبری برای انتخاب فرد اصلح ‌راه‌اندازی شد‌.

راه‌اندازی سایت معیار 92 برای‌ ‌نهادینه کردن معیارهای رهبری در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان امیر حسین بانکی‌پور ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع معرفی طرح عیار مدیران (ملاک‌‌های رهبری در انتخاب رئیس‌جمهور) اظهار کرد: در این طرح ملاک‌های لازم برای مدیران کشور را با استفاده از سخنان 24 سال گذشته رهبر معظم انقلاب استخراج کردیم.

وی با بیان اینکه به نظر من، سال 1392 سال تغییر مدیریت کشور است، افزود: در سال پیش رو احتمال تغییر مدیریت‌های شهری و کشوری وجود دارد بنابراین توصیه‌ها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب الگوی مناسبی برای مدیران آینده کشور است.

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت تاکید کرد: بر اساس تحقیقات اولیه 64 ویژگی مدیریتی به دست آوردیم که می‌تواند راه‌گشای مشکلات کشور باشد.

وی ادامه داد:  این ویژگی‌ها را می‌توان در گروه‌های ویژگی‌های معنوی، مهارت‌های مدیریتی و ویژگی‌های انقلابی دسته‌بندی کرد.

بانکی‌پور اضافه کرد: بر این اساس سایتی را با عنوان عیار 92 راه‌اندازی کردیم که اسامی 40 نفر از نامزدهای شاخص ریاست جمهوری در آن وجود داشت و ویژگی‌های مورد نظر را در این افراد با استفاده از نظر سنجی‌ مردمی بررسی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر به جای  40 نامزد احتمالی اسامی و عکس هشت نامزد تأیید شده از سوی شورای نگهبان برای نظر سنجی عمومی در این سایت وارد شده است.

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت با اشاره به اینکه هدف از طراحی این سایت جا انداختن معیارهای رهبر معظم انقلاب برای عموم مردم و مدیران کشور است، گفت: با توجه اینکه بررسی و نظرسنجی بر اساس  64 معیار خسته‌کننده بوده . از تمرکز مخاطبان می‌کاست گزینه‌های مشابه را جدا و در قالب 10 معیار کلی ارائه کردیم.

وی افزود:  حفظ ارزش‌های انقلاب داشتن مکارم اخلاقی، تفکر و عقلانیت، مورد اعتماد بودن، خلوص و تعبد، مردمی و خدوم بودن، داشتن اراده قوی و دلسوز، اجرای عدالت و فساد ستیزی، ، مجاهدت و ایستادگی، دوری از غرور و دنیاطلبی و 10 معیار کلی استفاده شده در سایت نظر‌سنجی است.

بانکی‌پور تاکید کرد: برای هر کدام از این گزینه‌ها تلاش شده که حدیثی از اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی (ع) و پیامبر اسلام (ص) آورده شود.

وی اضافه کرد: هر مخاطب برای هر معیار به صورت جداگانه سه نفر از کاندیداها را بر اساس اولویت پیدا کند و پس از هر سه معیار نتایج نظرسنجی مردمی آن روز و روز قبل را می‌تواند مشاهده کند.

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت با بیان اینکه در پایان 10 معیار نتایج آراء به طور کلی مشخص می‌شود، افزود: پس از این فرد می‌تواند به نظر سنجی ادامه دهد و آن را به روز دیگری موکول کند و یا آن را به پایان برساند.

وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم آرای متعصبانه و جانب‌داری‌های حزبی در این نظرسنجی‌ وارد شود بدین معنا که نظرسنجی‌های تا 90 درصد مشابه تا 48 ساعت به منظور دوری از خطا در نظرسنجی حذف می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه انقلاب اسلامی و ولایت تاکید کرد: بدین ترتیب جانب‌داری در سایت نظرسنجی جایگاهی ندارد و اگر فردی به شکلی یک جانبه برای تمام معیارها یک کاندیدا را برگزیند نظرسنجی وی حذف می‌شود.

بانکی تاکید کرد: با استفاده از این سایت تا حدودی می‌توان در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آینده نگری کرد اما هدف اصلی جا انداختن معیارهای رهبری برای انتخاب فردی مدیر است.

وی با اشاره به اینکه  علاقه‌مندان برای بازدید از سایت معیارهای انتخاب مدیران می‌توانند به آدرس www.meyare92.ir مراجعه کنند، ادامه داد: گروه‌های خاص مانند دانشجویان و اساتید می‌توانند علاوه بر سنجش نظرات شخصی و مردمی از دیدگاه‌های هم‌گروه‌های خود نیز مطلع شوند و بدین منظور لازم است نهاد مربوطه از طریق ایمیل و یا تماس تقاضای خود را اعلام و درخواست کد ویژه کند.

انتهای پیام/63008/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول