اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش «پرچمداران حضور» مطرح شد

فضای سیاسی انتخابات به تشنج منجر نشود / ‌فرصت به دشمن ندهیم‌

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: با توجه به حساسیت انتخابات نباید بهانه به دست دشمن داد و باید با همراهی مردم و مسئولان از تبدیل این واقعه مهم کشور به تشنج، جلوگیری کرد.

فضای سیاسی انتخابات به تشنج منجر نشود / ‌فرصت به دشمن ندهیم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، ظهر امروز در همایش پرچمداران حضور در جمع هیئت‌های مذهبی استان یزد اظهار داشت: مشکلات اقتصادی به هر حال وجود دارد و مردم هم فشارهای سنگینی را تحمل می‌کنند و با بررسی 35 سال عمر انقلاب، در می‌یابیم که مشکلات همیشه وجود داشته اما باید با صبر و بردباری این مشکلات را دور زد.

وی با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی در کنار مسائل دینی و اعتقادی، از نیروهای تاثیرگذار در عرصه انتخابات به شمار می‌روند.

حسینی کوهستانی افزود: هیئت‌های مذهبی مورد اعتماد و اطمینان مردم هستند، به همین دلیل می‌توانند با بهره‌گیری از این ظرفیت در جلب حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بسیار مؤثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر چیزی نیاز به توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری داریم، رهنمودهایی که در این چند ماه اخیر بر آن تاکید ورزیدند و مکان‌های مذهبی مثل هیئت‌ها، مناسب‌ترین مکان برای تبیین این رهنمودهاست.

* هیئت‌های مذهبی نمی‌توانند مجموعه‌ای فارغ از سیاست باشند 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است این رهنمودها در لابه‌لای اشعار و نوحه‌ها جاری شود؛ گاهی اوقات در روضه‌ها و ذکر نمونه‌های تاریخی جریان پیدا کند؛ گاهی اوقات در سخنرانی‌ها این رهنمود‌ها تبیین شود و به هر حال هیئت‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند یک مجموعه غیرسیاسی باشند و نسبت به اوضاع سیاسی جامعه بی‌تفاوت باشند.

حسینی کوهستانی بیان کرد: با توجه به اینکه نظام ما از نظام مردم سالاری برخوردار بوده و در طول 35 سال عمر انقلاب، شاهد برگزاری انتخابات بسیاری بوده‌ایم، امروز دوست و دشمن در حال رصد انتخابات است و موشکافانه در حال تجزیه و تحلیل آن است.

وی افزود: مهم‌ترین خواسته دشمن، عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای است ضمن اینکه دشمن با جریان و گروهی سیاسی هیچ سنخیتی ندارد بلکه با پدید آوردن جنگ تبلیغاتی خود و فشار بر مردم، خواهان یأس ملت و شکاف بین ملت و مسئولان نظام است.

حسینی کوهستانی یادآور شد: شما اعضای شورای هیئت‌های مذهبی با توجه به مناسبت‌های مهم خرداد ماه و برگزاری مراسم مذهبی، دقت کنید که از تریبون خود در جذب مردم پای صندوق‌ها و انتخاب اصلح تلاش کنید.

وی گفت: مردم با وجود لایه‌های مذهبی که دارند به شما اعتماد دارند و هرگونه حرف و حدیث در مورد انتخابات را در هیئت‌های مذهبی می‌پذیرند.

* جنگ سوریه جنگ با نظام حاکم نیست/ اصل جنگ در سوریه ایجاد تشنج فرقه‌ای است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ سوریه و حساس بودن وضعیت منطقه گفت: دشمنی دنیا با سوریه بر محور مقاومت استوار است و امروز نظام سوریه، تاوان حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مقاوت حزب‌الله و فلسطین را می‌دهد.

حسینی کوهستانی افزود: بیش از 60 هزار سلفی و وهابی در سوریه مسلح شده‌اند و آمریکا و اسرائیل با کمک مالی و اسلحه آنها را پشتیبانی می‌کنند تا شاهد جنگ مذهبی و قومی در منطقه باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: نبش قبر صحابی پیامبر، جناب حجر بن عدی و دیگر اصحاب، بهانه‌ای برای ایجاد شعله جنگ فرقه‌ای است و این حوادث در 200 سال گذشته برای حرم اباعبدالله الحسین هم رخ داد.

وی یادآور شد: این گونه اعمال حتی از طرف اهل تسنن هم قابل قبول نیست و باید ملت‌ها بیشتر بیدار شوند که بهانه به دست آمریکا و غرب ندهند.

حسینی کوهستانی افزود: انتخابات، مهم‌ترین رکن تبلیغات دشمن است و با وجود شبکه‌های تبلیغاتی، در پی کمرنگ کردن آن است و در جریان رد صلاحیت چند کاندیدا، دشمن ویروس تبلیغاتی وسیعی را ایجاد کرده تا جریان‌های سیاسی تشنج ایجاد کرده و همانند فتنه 88 کشور را به آشوب بکشاند.

وی گفت: خوشبختانه تدبیر رهبری و کاندیداهای رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، دشمن را ناامید کرد و کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان سالم رد شدند، بیشتر دقت کنند و دنبال شعارزدگی نباشند.

به گزارش فارس، همایش پرچمداران حضور با مشارکت 200 نفر از اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان یزد با هدف تبیین رهنمودهای رهبری در مورد انتخابات و ضرورت آگاهی دادن مردم برگزار شد.

انتهای پیام/‌2464/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول