اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مظلومیت کامل قرار دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: از استاندار اردبیل استمداد اعتبار بیشتر داریم چرا که به نظر می‌رسد مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مظلومیت کامل قرار دارند.

کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مظلومیت کامل قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار داشت: در کمیته‌های تخصصی تعیین شده اسمی از کتاب و کتابخوانی به میان نیامده است در حالی که یکی از نیازهای اساسی نسل جوان ما در برنامه‌های اوقات فراغت مطالعات غیر‌درسی است.

وی با بیان اینکه در پر کردن اوقات فراغت مطالعه کتاب‌های غیر‌درسی آن هم در فصل تابستان به عنوان یک نیاز اساسی نباید مورد غفلت و بی‌مهری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پر واضح است که کوتاهی در این حوزه می‌تواند آسیب‌ آفرین باشد.

فرهمندامین گفت: ما ناخودآگاه متوجه جوانان شبیه به خودمان هستیم در حالی که از این اصل غفلت کرده‌ایم که مسئولیت و تولیت سایر جوانان که هم‌شکل و هم‌ظاهر ما نیستند چه می‌شود و گاه از گروه‌های ویژه و خاصی حمایت کردیم که سایر گروه‌ها از این حمایت بی‌بهره بودند.

وی عنوان کرد: در عصر ارتباطات و پیچیدگی تعاملات ما گاه با مشکلات و معضلاتی روبرو هستیم که نیاز دارد با برنامه‌ریزی درست و حرکت‌های صحیح به نحوی گام در همراهی جوانان بگذاریم که با لجاجت،‌ مقاومت و عناد آنها روبرو نشویم.

این محقق و پژوهشگر حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان داشت: علت این عناد جوانان ناشی از همراهی نکردن آنها در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف است که گاه بدون توجه به این همراهی انتظاراتی را مطرح می‌کنیم که با پرخاشگری جوان روبرو هستیم که اعلام می‌کند مگر چه چیزی به ما دادید که انتظار همراهی داشته و کار شاق دارید.

فرهمندامین افزود: جای تعجب اینجاست که این پدیده عناد و لجاجت جوانان و مقاومت آنها رو به افزایش است و از چنین فضایی دشمن به نفع خود استفاده کرده و یک ساحه نفرت از دین و آیین و آداب و رسوم درست می‌کند که جوان ما در گرداب این مشکلات گرفتار می‌آید.

این مسئول ضرورت ارتباط‌گیری با گروه‌های مختلف جوانان و توجه به هویت، علاقه‌مندی و تنوع‌پسندی آنها را یادآور شد و تصریح کرد: بحث شادابی جوانان نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که جوانان ما در کنار بسیاری از نیازها به فضای تفریحی و نشاط‌ آور قابل قبول احتیاج دارند تا انرژی واقعی خود را تخلیه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: ما باید از منظر فردی و نگاه‌های سنتی خارج شده و به جوانان توجهی فراگیر داشته باشیم که قطعاً در این زمینه می‌توانیم بسیاری از اهداف را محقق کنیم.

فرهمندامین گفت: ما باید در پاسخگویی مشروع به نیازهای فطری و طبیعی جوانان در قالب ستاد ساماندهی اوقات فراغت همتی واقعی داشته باشیم تا بتوانیم ضمن پاسخگویی به نیاز اساسی جوانان در فضاسازی‌های مطلوب و مناسب نیز از وظیفه خطیر غفلت نکنیم.

وی فعال شدن گروه‌های تخصصی حوزه جوانان و توجه به نیازهایی غیر از ورزش و تحرک و پویایی را یادآور شد و تاکید کرد: بسیار خوشحال هستیم که در حوزه کتابخوانی جوانان علاقه‌مند ما با حضور در کتابخانه‌های مختلف به ویژه کتابخانه مرکزی بر این مهم صحه گذاشتند که نسل آینده انقلاب نسل فرهنگ‌دوست و علاقه‌مند به مطالعه و کتابخوانی هستند که امیدواریم همین رویه با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از قرار گرفتن اردبیل در جمع شهرهای اهواز و کرج به عنوان کاندیدای دریافت لوح زرین شهر مطالعه یادآور شد: بنده از استاندار اردبیل استمداد اعتبار بیشتر دارم چرا که به نظر می‌رسد مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مظلومیت کامل قرار دارند.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول