اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی:

رسانه‌های غربی روح و روان جوانان ایرانی را هدف قرار داده‌اند

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های منحط بیگانه روح و روان جوانان ایران اسلامی را در کانون حملات ضد فرهنگی خود قرار داده‌اند.

رسانه‌های غربی روح و روان جوانان ایرانی را هدف قرار داده‌اند

محمد رضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیش از 3 هزار سایت اینترنتی به زبان فارسی در حال فعالیت هستند و چندین کانال فارسی زبان نیز به طور همزمان توسط بیگانگان مدیریت و هدایت می‌شوند در حالی که در کشورمان حدود 40 شبکه تلویزیونی راه‌اندازی شده و برنامه پخش می‌کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی برای افول فرهنگ ایرانی اسلامی و انحطاط اخلاقی جوانان این مرز و بوم همچنین بیمارگونه کردن آن‌ها در تلاش هستند با این وجود رسانه‌های داخلی اعم از شبکه‌های تلویزیونی، مطبوعات و ... هنوز نتوانسته‌اند آمار طلاق و اعتیاد را در کشورمان پایین بیاورند و برای حفظ و قوام خانواده‌ها اقدام مثبتی انجام دهند.

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی افزود: کانال فارسی وان به صورتی برنامه‌ریزی کرده و برنامه تولید می‌کند که مردم خودشان افکارشان را تقویت کرده و برای برنامه‌هایشان تبلیغات انجام می‌دهند ولی در داخل کشور گاه با رسانه‌‌هایی برخورد می‌کنیم که همچنان در قید و بند این هستند که چه کسی را در کرسی قدرت نشانده و چه کسی را جابه‌جا کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه اکنون هنگام به صدا درآوردن زنگ هشدار است، بیان داشت: رسانه‌های داخلی فقط به آمار و ارقام موجود در زمینه اعتیاد، طلاق و سایر معضل‌‌های اجتماعی تکیه نکنند بلکه برای رفع کردن این مشکلات و احیای سلامت فکری، اخلاقی و اجتماعی راه کار و مسیر نشان دهند چرا که این رسالت اصلی یک رسانه متعهد و دلسوز است.

وی به معضل اعتیاد اشاره کرد و گفت: سال‌های طولانی عوامل فردی، خانوادگی، جامعه‌شناختی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اعتیاد تبیین شده ولی این مسئله را هنوز در کانال علمی برای رفع و ریشه‌کن شدن قرار نداده‌ایم و از ظرفیت‌های نهفته در بین رسانه‌های جمعی، هنرمندان و اقشار مختلف جامعه به طور شایسته و بایسته استفاده نشده است.

دبیر جمعیت همیاران سلامت روان آذربایجان غربی اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فکری و علمی موجود برای چاره‌اندیشی اهتمام شود و نخستین گام در این راستا این است که رسانه‌ها از ارائه صرف آمار اجتناب کرده و راهکار ارائه دهند تا اینکه نتایج مورد نظر برای صیانت از خانواده مسلمان ایرانی به دست آید و جوانان از آلودگی‌های فکری و کژ رفتاری‌ها مصون بمانند.

انتهای پیام/61002/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول