اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

جوانان فرصت اعتکاف را برای تقویت معنویت از دست ندهند

امام جمعه زابل گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای تزکیه نفس و خانه تکانی روح و جان انسان است و جوانان نباید این فرصت را از دست بدهند.

جوانان فرصت اعتکاف را برای تقویت معنویت از دست ندهند

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه را به دلیل اینکه ماه از شب تا صبح در آسمان پیدا است، ایام البیض می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: ماه رجب فضائل و برکات ارزش معنوی خاصی داشته و روزه گرفتن در این ماه از ثوابت بسیار برخوردار است.

این مسئول اعتکاف را زمینه چشم پوشی از تعلقات دنیوی عنوان کرد ادامه داد: انسان به طور فطری در پی دستیابی به کمال و پرورش ابعاد وجودی خویش است و خلوت گزینی در منزل دوست گامی مهم برای رسیدن به این مقصد بزرگ انسانی است.

امام جمعه زابل گفت: افرادی که با آداب خاص اعتکاف معتکف می‌شود، در واقع برای سه روز بجز خدا قرب و نزدیکی به او به چیز دیگری نمی‌اندیشند وبا استغفار از گناهان و خواندن دعاهای مخصوص به خانه تکانی روح و جسم می‌پردازند.

طباطبایی بیان داشت: اعتکاف یکی از بهترین زمینه‌ها برای خودسازی و تزکیه نفس است.

وی با بیان اینکه اعتکاف آثار و برکات فراوانی برای جوانان دارد اضافه کرد: اغلب کسانی که برای اعتکاف ثبت نام می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند، زیرا حلاوت ارتباط با خدا، حرکت به سوی خدا و دل بریدن از ظواهر دنیا را دوست دارند.

این مسئول عنوان کرد: دین انسان ساز اسلام، اعتکاف را به عنوان فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داده تا کسانی که از هیاهو و جنجال‌های زندگی مادی خسته می‌شوند، بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند و توسط ارتباط جان و روح خود با خالق هستی با ایمان و اعتقادی راسخ به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.

امام جمعه زابل ابراز داشت: در حقیقت اعتکاف زمینه مناسبی است تا انسان به کاوش درباره انگیزه‌ها و روحیات خویش بپردازد و برای رفع نقصان و تکامل خود بکوشد.

این مسئول رشد، کمال، بالندگی روحی، عقلی و ایمانی انسان و رسیدن به عالم شهود و ملکوت را از آثار اعتکاف عنوان کرد.

طباطبایی متذکر شد: اعمالی که آدمی در اعتکاف انجام می‌دهد، هر کدام چنان تحولی در وجودش ایجاد می‌کند که گویی خدا را در قلبش می‌بیند.

وی اذعان داشت: از دیگر آثار مهم اعتکاف در سطح جامعه رویارویی این مراسم عبادی و معنوی با نفوذ فرهنگ بیگانه است، جوانی که در مراسم اعتکاف طعم شیرین ایمان و انس به خداوند را چشیده است، لذت‌های مادی و شهوانی در دیدگاهش حقیر و بی‌ارزش شده و به آسانی در گرداب فساد و تباهی گرفتار نمی‌شود.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول