اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

90 درصد معتکفین را جوانان تشکیل می‌دهند / ثبت‌نام اعتکاف از فردا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: 90 درصد معتکفین در استان اردبیل را جوانان علاقه‌مند به مسائل ارزشی و دینی تشکیل می‌دهند.

90 درصد معتکفین را جوانان تشکیل می‌دهند / ثبت‌نام اعتکاف از فردا

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آیین اعتکاف همانند سال‌های گذشته روزهای سوم، چهارم و پنجم خرداد ماه مصادف با ایام‌البیض در مساجد مختلف استان و با حضور پر‌شور اهالی مومن و متدین استان اردبیل برگزار خواهد شد که در این بین حضور جوانان گرم و پر‌شور است.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام علاقه‌مندان برای حضور در آیین اعتکاف امسال، از فردا به مدت چهار روز انجام خواهد شد و معتکفین از روز 13 رجب در مساجد گرد هم می‌آیند تا این آیین معنوی و ارزشی به مدت سه روز برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: امسال دو مسجد جامع و سرچشمه اردبیل برای برادران و دیگر مساجد شهر به صورت برگزیده برای خواهران در نظر گرفته شده است که بعد از ثبت‌نام در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق صورت می‌گیرد.

ستوده یادآور شد: امسال برای سهولت تردد و همچنین راحتی اقامت معتکفین مساجد شهرک‌های مختلف نظیر کارشناسان، آزادگان و سینای اردبیل برای برگزاری مراسم اعتکاف پیش‌بینی شده است که قطعاً امسال نیز به مانند سال‌های گذشته با استقبال جوانان اعم از خواهر و برادر روبه‌رو خواهند شد.

این مسئول با بیان حدیث و روایتی از امام صادق (ع) در خصوص اهمیت و جایگاه روزه‌داری در ایام‌البیض ابراز داشت: هر کس در این ایام حتی یک روز را روزه‌داری کند خداوند در روز قیامت پاداش یک سال روزه‌داری را به او می‌دهد و در روز محشر امنیت کامل به مومن روزه‌دار می‌بخشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اهمیت روزه گرفتن در ماه رجب به عنوان یک فرصت استثنایی در راز و نیاز و نیایش واقعی با معبود اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در روزی که «این الرجبیون» را ندا می‌دهند قطعاً رحمت و مغفرت خود را شامل حال روزه‌داران خواهد کرد.

ستوده با یادآوری اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفت مسجد در مرکز استان برای سنت حسنه اعتکاف پیش‌بینی شده است، یادآور شد: در صورتی که استقبال بیشتر باشد تعداد مساجد به ویژه در اطراف شهر اردبیل افزایش می‌یابد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به برنامه‌های متنوع تدارک دیده شده برای آیین امسال در بهره‌مندی بهتر معتکفین از این فرصت خودسازی اشاره کرد و اذعان داشت: اعتکاف بهترین مسیر در جذب جوانان به سمت خدا‌باوری و خداجویی است که جوان قطعاً با حضور در چنین آیین‌های پاک و زلال خود را از هرگونه پلشتی نجات داده و ره به رستگاری می‌برد.

انتهای پیام/62005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول