اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان:

35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند / توانمند‌سازی جوانان با ابتکار و خلاقیت خودشان

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: 35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که خود آنها باید با ابتکار و خلاقیت در صف مقدم حل مشکلات باشند.

35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند / توانمند‌سازی جوانان با ابتکار و خلاقیت خودشان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین معتمد‌نیا صبح امروز در نشست مشورتی با گروه‌های مختلف جوانان در اردبیل اظهار داشت: منشور تربیتی نسل جوان در 14 محور و 98 اصل به همراه یک سند ملی توسعه فرابخشی در 13 موضوع و برنامه تدوین شده است که اینها نقشه راه اساسی ما در حوزه جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: با این نقشه راه و منشور تربیتی و سند ملی ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمتی باشد تا در کمترین فرصت بیشترین کار‌آمدی را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از جمع‌آوری اطلاعات حوزه‌های مختلف جوانان در قالب یک پایگاه اطلاع‌رسانی صحیح خبر داد و یادآور شد: با همکاری مرکز آمار ایران در این پایگاه وضعیت جوانان و نیازهای آنها ارزیابی شده و شاخص‌بندی دقیق در این حوزه صورت گرفته است.

معتمد‌نیا گفت: بر اساس این اسناد و آمار وزارت ورزش و جوانان مسئولیت برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه را دارد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها اهداف محقق شود که در این ارتباط دیگر نیازی نیست ما به عقب برگردیم.

این مسئول عنوان کرد: در شاخص‌های ساماندهی امور جوانان که 220 مورد در قالب 17 محور است موضوعات به صورت دقیق و با هدف جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها و همپوشانی‌ها صورت گرفته است تا از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌ها برای ساماندهی امور جوانان بهتر استفاده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان یکی از این شاخص‌ها را بحث واگذاری‌ها بر اساس اصل 44 اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه 35 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که نیاز و مطالبه آنها متنوع و متکثر است بحث واگذاری امور از سوی دستگاه‌های مختلف به سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های حمایتی دیگر مطرح است چرا که ما معتقدیم در نظام مردم‌سالاری کار مردم باید به دست مردم انجام شود.

معتمد‌نیا افزود: در کنار بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد حضور خیرین و استفاده از توانمندی‌های آنها نیز بسیار مفید و موثر است اما باید به یاد داشته باشیم که در سطح اول حل این مشکلات خود جوانان هستند که باید با ابتکار و خلاقیت حرکت‌های واقعی را از آنها شاهد و ناظر باشیم.

از لایه فقر به سمت رفاه و عدالت اجتماعی باید حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایه‌های مختلف اجتماعی از لایه زیرین یعنی فقر گرفته تا لایه میانی به عنوان رفاه اجتماعی و لایه نهایی به عنوان عدالت اجتماعی تصریح کرد: اگر امروز شعار دولت ما عدالت محوری است باید از لایه فقر عبور کرده و به لایه تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی حرکت کنیم چرا که در موج سوم تحولات، ماندن در لایه فقر بسیار ناراحت کننده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد‌: در عصر پیشرفت و موج چهارم تحولات تکنولوژی دنیا باید با برنامه همدلی و انسجام بیشتر رو به جلو حرکت کنیم و از تمام ظرفیت‌ها دیدگاه‌های صاحب‌نظران علمی، ‌تربیتی و فرهنگی بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معتمدنیا در پایان سخنان خود با اذعان به این مطلب که وزارت ورزش و جوانان تنها در چند طرح ملی هدف‌گذاری کرده و کار واگذاری امور را به استان‌ها در اولویت قرار داده است، گفت: ما طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون جشنواره علی اکبر، اوقات فراغت و ... را با همکاری دستگاه‌های دیگر انجام می‌دهیم اما اینکه بخواهیم در حوزه تخصصی اشتغال، مسکن، تفریحات سالم جوانان و حوزه‌های متنوع نیاز آنها ورود پیدا کنیم کار بسیار سخت و سنگینی است که هرگز از عهده آن نمی‌توان بر‌آمد.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول