اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور آبفار شهرستان سرایان خبر داد

هزینه‌کرد 600 میلیون ریالی برای آبرسانی سیار به روستاهای سرایان

سرپرست امور آبفار شهرستان سرایان گفت: در حال حاضر شش روستا در شهرستان سرایان با تانکر آبرسانی می‌شوند که اعتبار آبرسانی سیار به این روستاها 600 میلیون ریال بوده است.

هزینه‌کرد 600 میلیون ریالی برای آبرسانی سیار به روستاهای سرایان

علیرضا شرافت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تعداد مشترکان آب روستاهای شهرستان سرایان 5 هزار و 55 مشترک است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان اعتبارات آب و فاضلاب روستایی شهرستان سرایان از سرفصل تملک و مدیریت بحران 8 هزار و 650 میلیون ریال مصوب شده است، گفت: تاکنون اعتبارات مدیریت بحران 100 درصد تخصیص داشته ولی اعتبارات تملک دارایی به طور میانگین 20 درصد تخصیص داده شده است.

ره‌اندازی چهار دستگاه آب شیرین‌کن در سرایان

سرپرست امور آبفار شهرستان سرایان از راه‌اندازی چهار دستگاه آب‌ شیرین‌کن در روستاهای عشایری شهرستان سرایان خبر داد و افزود: ظرفیت هر کدام از این دستگاه‌ها پنج متر‌ مکعب در شبانه‌روز است.

شرافت‌زاده ادامه داد: با توزیع کارت برداشت آب بین 190 مشترک روستاهای چاه طالب، چاه غیاث، چاه پنیری و چاه تریخی به قیمت هر لیتر آب تصفیه شده 12 ریال این مشترکان می‌توانند از آن استفاده ‌کنند.

وی عنوان کرد: با نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن در روستاهای ذکر شده آبرسانی سیار با تانکر به این روستاها انجام نمی‌شود.

اجرای مجتمع آبرسانی به نوده - چرمه

سرپرست امور آبفار شهرستان سرایان یادآور شد: پروژه اجرای مجتمع آبرسانی نوده چرمه از جمله پروژه‌های در دست اقدام است.

وی گفت: این مجتمع از سرفصل تملک و مدیریت بحران اعتبار دارد که تعهدات مربوط به مدیریت بحران که تخصیص آن 100 درصد و مربوط به اجرای هشت کیلومتر خط برق بوده در حال اجرا است.

شرافت‌زاده یادآور شد: تعهدات سرفصل اعتبارات تملک دارایی این پروژه انجام نشده که با تامین اعتبار در سال‌های آینده 13 روستای کوهپایه شهرستان سرایان با جمعیت 6 هزار نفر از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

کاهش 15 درصدی مصرف آب در روستاهای سرایان

سرپرست امور آبفار شهرستان سرایان ابراز داشت: بعد از قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف آب روستاها کاهش 15 درصدی داشته است. 

شرافت‌زاده با بیان اینکه روستاهای فاقد آب یا کم‌آب با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: در حال حاضر شش روستا با جمعیت 700 نفر در شهرستان سرایان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستاهای فاقد یا کم‌آب شهرستان سرایان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: اعتبار آبرسانی سیار این شهرستان به روستاها 600 میلیون ریال است.

اجرای پروژه فاضلاب روستای چرمه

سرپرست امور آبفار شهرستان سرایان از اجرای پروژه فاضلاب روستای چرمه در شهرستان سرایان خبر داد و افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان سرایان اقدام به اجرای پروژه فاضلاب چرمه کرده است که هم‌اکنون 95 درصد مردم روستا از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

شرافت‌زاده اذعان داشت: میزان خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع فرسوده 45 کیلومتر است.

این مسئول متذکر شد: با توجه به کاهش تخصیص اعتبارات در زمینه بازسازی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع فرسوده تاکنون فقط دو کیلومتر از این خطوط بازسازی شده است.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول