اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان‌جنوبی:

در سال جاری 6 روستای نهبندان آبرسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری تعداد شش روستای شهرستان نهبندان آبرسانی می‌شوند.

در سال جاری 6 روستای نهبندان آبرسانی می‌شود

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در سال 91 تعداد شش پروژه آبرسانی به روستاهای نهبندان تعریف شده که با اجرای آنها ضریب بهره‌مندی روستاهای نهبندان از آب آشامیدنی سالم سه درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: اما در صورت اختصاص اعتبارات کافی می‌توانیم شش روستای دیگر نهبندان را در سال جاری آبرسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی یادآور شد: هدف‌گذاری امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان در سال مالی جاری (سال 90) و در برنامه پنجم توسعه برای آبرسانی به هفت روستا بوده اما در صورت اختصاص کامل اعتبارات می‌توانیم تعداد 15 روستا را در سال مالی جاری آبرسانی کنیم.

بسکابادی با بیان اینکه تعداد روستاهای بالای 20 خانوار نهبندان 120 روستا است، تصریح کرد: از این تعداد 30 روستا فاقد آب آشامیدنی سالم و تعداد 10 روستا نیز راکد(فاقد آبرسانی سیار) هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور میانگین ماهانه تعداد 76 روستای این شهرستان آبرسانی سیار شدند، افزود: این تعداد روستا بالای 20 خانوار و زیر 20 خانوار بودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی گفت: با آبرسانی سیار به 82 روستای نهبندان در خرداد‌ماه سال گذشته در حقیقت بیشترین آبرسانی سیار در این ماه بوده و کمترین آبرسانی سیار در اسفند‌ماه با 72 روستا بوده است.

بسکابادی اعتبارات اختصاص یافته به امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان در سال مالی جاری را 4 میلیارد و 400 میلیون تومان دانست و اظهار داشت: از این میزان اعتبار تاکنون 4 میلیارد و 100 میلیون تومان آن جذب شده است.

وی تصریح کرد: با این مبلغ اعتبار اختصاص یافته در سال مالی جاری برای این شهرستان تعداد 13 پروژه تعریف و در حال اجرا است که این طرح‌ها هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 73 درصد برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی افزود: 67 کیلومتر لوله‌گذاری، ایجاد 820 متر مکعب مخزن ذخیره آب، احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و 720 متر فنس‌کشی در سال مالی جاری(سال 90) در تعهد امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان است.

بسکابادی گفت: با اختصاص اعتبارات ماده 180 ضریب بهره‌مندی روستاهای شهرستان نهبندان از آب آشامیدنی هم‌اکنون به 72 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول