اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی خبر داد

تصویب 150 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از مصوب شدن مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های آبرسانی روستایی این استان در سال جاری خبر داد.

تصویب 150 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی خراسان جنوبی

علی‌اکبر بسکابادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از محل اعتبارات مدیریت بحران در سال جاری اعتباری معادل 64 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی استان مصوب شده است.

وی ادامه داد: این میزان اعتبار مصوب شده برای 36 پروژه آبرسانی در سطح استان هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: آغاز عملیات ساخت ساختمان آزمایشگاه مرکزی شیمی آب در مرکز استان با اعتبار اولیه 2 میلیارد ریال از مهم‌ترین طرح‌هایی است که اعتبار آن از محل اعتبارات مدیریت بحران تامین شده است.

بسکابادی یادآور شد: تا‌کنون 30 درصد از اعتبارات مدیریت بحران استان به این شرکت اختصاص یافته است.

* 12 میلیارد اعتبار برای آبرسانی سیار خراسان جنوبی هزینه می‌شود

وی افزود: مبلغ 12 میلیارد ریال از اعتبارات مدیریت بحران برای آبرسانی سیار و حمل آب شرب به روستاهایی فاقد آب و کم آب استان هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه از محل اعتبارات تملک و دو درصد نفت مبلغ 79 میلیارد و 230 میلیون ریال اعتبار برای 49 پروژه آبرسانی استان مصوب شده است، گفت: تا کنون از این میزان اعتبار مصوب 18 درصد آن اختصاص یافته است.

بسکابادی اضافه کرد: پروژه‌هایی از قبیل توسعه شبکه‌های آبرسانی روستاهای حاشیه شهرستان بیرجند، اصلاح و بازسازی شبکه‌ها، کاهش مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب در تمامی شهرستان‌ها با این اعتبارات اجرایی می‌شود.

وی با اشاره اعتبارات طرح توسعه در دو شهرستان نهبندان و سربیشه اظهار کرد: از این منبع اعتباری حدود 9 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی این دو شهرستان پیش‌بینی شده که هنوز ابلاغیه آنها صادر نشده اما مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را داریم.

* 48 مجتمع آبرسانی در خراسان جنوبی در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: جمع اعتبارات مصوب و ابلاغی برای طرح‌های آبرسانی استان در سال جاری تا‌کنون بیش از 150 میلیارد ریال است.

بسکابادی با بیان اینکه در برنامه سال 90 مطابق اهداف برنامه پنجم توسعه آبرسانی به 55 روستای استان با جمعیت حدود 3 هزار و 700 خانوار توسط این شرکت هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: برای تامین آب آشامیدنی سالم مردم این تعداد روستای خراسان جنوبی 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از در دست اقدام بودن تعداد 48 مجتمع آبرسانی در سطح روستاهای استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون این مجتمع‌های آبرسانی از 30 تا 70 پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری این مجتمع‌ها را به صددرصد پیشرفت رسانده و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول