اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

ابلاغیه اصل 44 اجرایی شود

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: دولت باید ابلاغیه اصل 44 را اجرایی و به بخش خصوصی توجه کند.

ابلاغیه اصل 44 اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین جمیلی شامگاه سه‎شنبه در جمع فعالان اقتصادی و در حضور حسن روحانی اظهار داشت: استان زنجان در همه صحنه‏های پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی حضور پررنگی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان یک استان نیمه صنعتی به شمار می‏رود که در حق آن اجحاف شده است، اذعان داشت: با وجود ظرفیت‏های لازم در این استان، رشد و حرکت یکسانی با سایر استان‏ها در زنجان مشاهده نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه براساس نرخ اعلام شده در سال 89، 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‏گذاری برای جبران عقب‌ماندگی استان زنجان نیاز بود، تصریح کرد: این در حالی است که سایر استان‏ها از رشد بایستند.

وی با تأکید بر اینکه استان زنجان در مرکز و کانون 50 درصد از جمعیت کشور قرار دارد، اضافه کرد: وجود اتوبان، فرودگاه، ریل و عبور خط اصلی لوله نفت از این استان ظرفیت‏هایی است که عدم استفاده از آنها باید علت‏یابی شود.

*مسئولان پاسخگوی اجرا نشدن پالایشگاه زنجان باشند

جمیلی با بیان اینکه عدم اجرای پالایشگاه زنجان با وجود اینکه از مصوبات سفر دولت به استان زنجان بود، جای سئوال دارد، ادامه داد: پروژه‏های بسیار بزرگی در استان اجرا نشده، باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه ثبات تنها چیزی است که امروز کشور در بخش اقتصادی به آن نیاز دارد، یادآور شد: لایحه اصلاح قانون کار در این شرایط و ایام نامتعارف اصلاح می‏شود.

*باید به بخش خصوصی اهمیت داده شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با تأکید بر اینکه نباید در شرایط کنونی کشور قوانین سخت‎گیرانه‏ای را در نظر گیرد، اضافه کرد: باید بخش خصوصی مورد اهمیت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حتی اگر تحریم هم برداشته شود حداقل چند سال لازم است تا بازارهای خارجی قبل از تحریم دوباره به دست آید، خاطرنشان کرد: ابلاغیه اصل 44 باید اجرایی شود و دولت به بخش خصوصی توجه ویژه کند.

جمیلی با بیان اینکه پویایی اقتصاد کشور در گرو وارد شدن بخش خصوصی به عرصه است، ادامه داد: عدم اجرای قوانین، برخورد سلیقه‏ای و مصلحت‌اندیشانه با قوانین و عدم اجرای صحیح آنها امروز از مهم‏ترین مشکلات در بخش اقتصاد به شمار می‏رود.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول