اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سرمایه‌گذاری در بخش صنعت صورت گرفته است

استقبال سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی سهلان

مدیر منطقه ویژه اقتصادی سهلان از استقبال سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در بخش صنعت در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

استقبال سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی سهلان

علی‌اکبر بالاگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز منطقه ویژه اقتصادی سهلان را گامی در تجارت آزاد دانست.

وی، هدف از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را فراهم کردن تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران و دسترسی آسان به بازارهای تجاری منطقه‌ای و بسط و توسعه تجارت خارجی کشور عنوان کرد و افزود: با رونق این منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم که با حمایت مسئولان کشوری و استانی به خصوص استاندار تلاشگر آذربایجان‌شرقی در حال اجراست شاهد جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افزایش تولیدات داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی خواهیم بود.

این مسئول به مزایای مهم این منطقه اشاره کرد و افزود: ایجاد عرصه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری منطقه‌ای با توجه به بازار مناسب برای محصولات ایرانی در کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس بهره‌برداری مفید از این بازارها را با استفاده از تسهیلات مناطق ویژه میسر خواهد کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی سهلان در ادامه به ویژگی‌های برجسته منطقه سهلان برای راه‌اندازی منطقه اقتصادی در آن اشاره کرد و گفت: نزدیکی به فرودگاه، برخورداری از جاده ترانزیتی مطلوب، عبور راه‌آهن سراسری، اتصال به اروپا از طریق ترکیه، انگیزه افزایش مبادلات، واقع شدن در مسیر جاده ابریشم، مجاورت با کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق، قابلیت ایجاد ارتباط ریلی و جاده‌ای به کشورهای همسایه شمال ایران به خلیج فارس در کوتاه‌ترین مسیر از جمله مزیت‌های این منطقه است.

وی در ادامه تجمیع واحدهای تولیدی و صادراتی در استان، وجود شهرک سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، پایانه‌های بار در منطقه، وجود سازمان گمرک در سطح اداره‌کل، گمرکات فعال و پیشرفته با سابقه 37 سال فعالیت مستمر و انبارهای عمومی در محل که به اطلاعات روز و امکانات لازم مجهز هستند را از سوابق درخشان منطقه سهلان عنوان کرد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول