اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان تاکید کرد

شروع حرکت پرشتاب اقتصادی با سفر مقام معظم رهبری به کردستان

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: سفر مقام معظم رهبری در بعد مادی منجر به تحول اساسی و شروع حرکتی پرشتاب در بخش اقتصادی کردستان شد.

شروع حرکت پرشتاب اقتصادی با سفر مقام معظم رهبری به کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسینی‌شاهرودی بعداز ظهر امروز در جمع دانشگاهیان کردستان به مناسبت سالروز سفر مبارک رهبری به استان در سنندج اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان فرمودند قوم کرد نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است و این قوم مسلمان و ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: معظم‌له کردستان را یکی از استان‌هایی عنوان کردند که علم می‌تواند در آن رشد پیدا کند چرا که طبیعت این منطقه با گسترش علم سازگار است.

وی بیان داشت: هر جایی که شیعه و سنی در کنار هم به فعالیت و تلاش با همت و پشتکار و همکاری با هم مشغول بوده‌اند برکات زیادی ایجاد شده و نمونه آن هم کردستان است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با بیان اینکه امنیت از ضروریات توسعه علم در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، اضافه کرد: با سفر رهبری به کردستان تمامی نگاه‌های امنیتی که به استان بود از بین رفت و اکنون زمینه سرمایه‌گذاری علمی در این استان به خوبی وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی کردستان هم برای کل کشور و جهان اسلام تأثیرگذار است.

وی عنوان کرد: بسترهای سخت‌افزاری توسعه علمی استان با پروژه‌های سفر رهبری و سایر پروژه‌ها تا حدودی ایجاد شده و لازم است که مسئولان در این راستا سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی بر ترویج فرهنگ توسعه علم و پیشرفت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: گام نهادن در مسیر توسعه علمی و فرهنگ ارزشی وظیفه تمامی اقشار جامعه است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان خاطر نشان کرد: خروجی دانشگاه‌ها باید در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران و مورد قبول نبی مکرم اسلام(ص) باشد چرا که انقلاب اسلامی بر اساس ارزش‌های اسلام و قرآن بنیان‌گذاری شده است..

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی ادامه داد: اینکه رشد علمی ایران اکنون 13 برابر متوسط جهانی شده نشان از وجود استعدادهای ارزشمند و جوانان تلاش گرو با اعتماد به نفس است.

وی با اشاره به این جمله پیامبر اکرم(ص) که "زمانی علم از پارس(ایران) به تمام دنیا می‌رود" آن را بیانگر وجود مردان و زنان اهل علم و دانش در زمینه‌های مختلف در ایران زمین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سفر رهبری به استان جنبه مادی، معنوی و علمی فراوانی داشت، تصریح کرد: سفر ایشان در بعد مادی منجر به تحول اساسی و شروع حرکتی پرشتاب در بخش اقتصادی استان شد.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان افزود: اعتباراتی که در مرحله اول برای پروژه‌های سفر رهبری مصوب شد حدود 800 میلیارد تومان بود.

حجت‌الاسلام شاهرودی عنوان کرد: تاکنون یک‌هزار و 700 میلیارد تومان بودجه برای تحقق مصوبات سفر رهبری در استان هزینه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی پروژه‌های مصوب سفر رهبری در استان عملیاتی و یا در حال اجراست.

انتهای پیام/79003/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول