اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای جذب سرمایه‌گذار مهیا است

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: برخی از فرصت‌های تجاری خراسان‌رضوی همانند منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای جذب سرمایه‌گذار مهیا است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای جذب سرمایه‌گذار مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا موحد ظهر امروز در دیدار با هیئت اعزامی استان سین کیانگ جمهوری خلق چین در اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: شش هزار واحد صنعتی در خراسان‌رضوی وجود دارد که شامل 6.7 درصد سرمایه‌گذاری کل کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از فرصت‌های تجاری خراسان‌رضوی همانند منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای جذب سرمایه‌گذار از جمله کشور چین مهیا است.

موحد تاکید کرد: واحدهای صنعتی خراسان‌رضوی از ظرفیت‌های خالی برخوردار هستند که در این زمینه می‌توانند با هیئت چینی همکاری کنند؛ همچنین خراسان‌رضوی در زمینه صادرات خربزه و کیوی آماده همکاری با سین‌کیانگ چین است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: بسیاری از معادن خراسان‌رضوی آماده اکتشاف است و در این زمینه آمادگی همکاری با طرف چینی وجود دارد.

موحد با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی خراسان‌رضوی در سایر کشورهای منطقه اظهار کرد: 117 پروژه مسکونی در قزاقستان و احداث کارخانه پتروشیمی در کرکوک عراق از اقدامات خراسان‌رضوی در تعاملات اقتصادی با سایر کشورها است.

وی یادآور شد: 249 نفر عضو بزرگ‌ترین تشکل خدمات فنی و مهندسی هستند که 50 نفر آنها در حوزه صادرات این خدمات فعالیت می‌کنند.

در ادامه حسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی اظهار کرد: برقراری ارتباط تجاری بین فعالان اقتصادی دو استان زمانی به مرحله اجرا درمی‌آید که هر دو طرف به توافقات انجام شده پایبند باشند؛ متاسفانه در سفر گذشته فعالان اقتصادی خراسان‌رضوی به ارومچی توافقاتی بین طرفین انجام شد که طرف چینی بسیاری از آنها را عملی نکرد.

وی تصریح کرد: در صورتی تجارت بین دو استان سین‌کیانگ و خراسان‌رضوی تقویت می‌شود که مشکلات خطوط هوایی برطرف شود.

انتهای پیام/70022/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول