اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی مسکو:

رشد اقتصادی ایران با وجود تحریم‌ها حیرت‌انگیز است

رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی مسکو گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمن برای ایران ایجاد کرده رشد اقتصادی این کشور حیرت‌انگیز است.

رشد اقتصادی ایران با وجود تحریم‌ها حیرت‌انگیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «رجب صفر اف» عصر امروز در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، تجارت و کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از سفر به این استان، اظهار کرد: این چهارمین سفر بنده به گیلان است.

وی هدف اصلی از سفر خود را معرفی کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گیلان به مردم روسیه عنوان کرد.

*رسانه‌های روسیه زیر فشار رسانه‌های صهیونیسم هستند

این مسئول روسی افزود: فقدان اطلاعات از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از نقطه ‌ضعف‌ها در روابط دو کشور حاشیه دریای خزر و کشورهای cis است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های روسیه زیر فشار رسانه‌های بزرگ غربی هستند، اذعان کرد: از ابتدای فروپاشی شوروی رسانه‌های روسیه و cis زیر فشار و مدیریت و تاثیرپذیری رسانه‌های بزرگ غربی و صهیونیستی غرب‌گرا قرار گرفتند.

صفر اف ادامه داد: بیشتر شرکت‌های بزرگ دنیا رسانه‌های روسیه و cis به ویژه رسانه‌های اقتصادی و بازاریابی را خریداری کردند و خودشان از پشت پرده آنها را مدیریت می‌کنند و ضعیف‌ترین امکانات خود را به مراتب جلو می‌اندازند.

*رشد اقتصادی ایران با وجود تحریم‌ها فوق‌العاده و حیرت‌انگیز است

وی رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها را فوق‌العاده و حیرت‌انگیز خواند و گفت: در ایران هفته‌ای یک پروژه بزرگ افتتاح می‌شود که در بازار جهانی و رشد این کشور تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی مسکو اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمن برای ایران ایجاد کرده است اما اصل و زیربنای مناسبی وجود دارد که می‌تواند مشکلات ایران را در دو یا سه سال آینده برطرف کند.

وی تصریح کرد: انسان متحیر می‌شود از اینکه ایران هر سال به مقدار 4 هزار مگاوات برق به شبکه ملی اضافه کرده است در حالی که روسیه در مدت پنج سال نمی‌تواند این رقم برق تولید کند.

صفر اف با بیان اینکه کشورهای cis نیز نمی‌توانند حتی در مدت 10 سال این مقدار برق تولید کنند، افزود: وزیر راه ایران اعلام کرد هر سال 6 هزار کیلومتر راه روستایی در این کشور ایجاد می‌شود که حتی برای ما معنای آن قابل فهم نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران پنج سال قبل وارد کننده فولاد بود، اذعان کرد: اکنون با رشد دو برابری در تولید فولاد، ایران می‌تواند 10 برابر تولید فولاد صادرات داشته باشد.

*دشمنان ایران نمی‌خواهند این کشور رشد کند/کشورهای عربی از رشد اقتصادی ایران هراس دارند

مدیر مسئول مجله فصلنامه تجارت با ایران در روسیه، وضعیت تولید بنزین در ایران را حیرت‌انگیز خواند و خاطرنشان کرد: ایران پیش از این وارد کننده 39 درصد سوخت بنزین بود اما از امسال از جمله صادرکننده بنزین است.

وی با تصریح بر اینکه دشمنان روسیه و ایران روی جمهوری اسلامی ایران با حساسیت زیاد برنامه‌ریزی می‌کنند، یادآور شد: آنها نمی‌خواهند ایران رشد کند و با این کشور کنار بیایند.

صفر اف متذکر شد: دشمنان به ویژه کشورهای عربی از رشد اقتصادی ایران تا سر حد مرگ می ترسند و واهمه دارند از اینکه مشکلاتشان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه روسیه دارای سه روزنامه اصلی است، عنوان کرد: تاکنون یک خبر مساعد از این روزنامه‌ها درباره ایران منتشر نشده است.

این مسئول روسی افزود: ما هر روز 20 خبر از خبرگزاری‌های ایرانی در زمینه اقتصادی و تجاری ترجمه می‌کنیم اما روزنامه‌های روسیه حتی حاضر نیستند مطالبی که درباره اقتصاد خودشان است را از ایران منتشر کنند زیرا به شدت کنترل می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه فقدان اطلاعات لازم از ایران کارشناسان روسی را نگران کرده است، یادآور شد: به همین منظور به ایران آمدیم تا این دیدگاه‌ها برای ما مشخص شود و تا اندازه‌ای این خلأ اطلاعاتی را پر کنیم.

*تعرفه‌های گمرکی از مشکلات صادرات کالا به روسیه است

رئیس اتاق بازرگانی گیلان در نشست مذکور با اشاره به توانمندی‌های تجاری این استان اظهار کرد: گیلان دارای توانمندی‌های زیاد به ویژه در بخش‌های اقتصادی است.

هادی تیزهوش تابان، موضوع تعرفه‌های گمرکی را از مشکلات صادرات کالا عنوان کرد و افزود: صادرات معاف از مالیات است اما بحث عوارض گمرکی و مالیات‌ها موجب برخی برخوردها در گمرک روسیه می‌شود.

وی ایجاد هماهنگی در زمینه همکاری گمرکی با روسیه را موجب برطرف شدن مشکلات دانست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث رقابتی موضوع‌های جانبی می‌تواند مشکل‌آفرین شود بنابراین ضرورت برقراری هماهنگی مورد تأکید است.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول