اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین حضور بین‌المللی حوزه هنری یزد در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی

حوزه هنری استان یزد در دومین حضور بین‌المللی خود در سال 92، با فیلم داستانی" صبا" در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه هوئسکا اسپانیا حضور دارد.

دومین حضور بین‌المللی حوزه هنری یزد در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سید ناصر امامی میبدی اظهار داشت: فیلم داستانی "صبا" به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه کنندگی حوزه هنری یزد به بخش مسابقه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هوئسکا اسپانیا راه یافت.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه نمایش فیلم‌ها و مستندهای کوتاه از سراسر جهان است، افزود: اثر بانوی فیلمساز یزدی در بخش مسابقه این جشنواره به نمایش در می‌آید و به نمایندگی از ایران با سایر فیلم‌های راه یافته به این بخش رقابت خواهد کرد.

سرپرست حوزه هنری استان یزد بیان کرد: این فیلم 16 دقیقه‌ای روایتگر ایثار و فداکاری دختری است که پس از مرگ خواهرش سرپرستی خواهرزادگانش را بر عهده می‌گیرد و ...

وی با اشاره به اینکه سهیلا گلستانی، جعفر دل دلزاده، محمد بینایی، مهسا میرجلیلی و فرزاد توکلی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند، ادامه داد: مدیر تولید این فیلم مهدی جعفری و تصویربرداری آن بر عهده روزبه رایگا بوده است.

امامی میبدی افزود: صداگذاری و تدوین این اثر را به ترتیب، طاهر پیشوایی و محمدرضا حاجی غلامی بر عهده داشته‌اند و ابراهیم ایرج‌زاد، صدابرداری و علی مزیدی آهنگسازی آن را انجام داده‌اند.

فیلم "صبا" که سال گذشته جایزه ویژه هیئت داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه سوره تهران را دریافت کرده بود، اردیبهشت امسال نیز موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی و برترین فیلمنامه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه "سایه" تهران شد.

"صبا" تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی همچون نهمین جشنواره فیلم زنان آسیایی هند، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان کره جنوبی، یازدهمین جشنواره فیلم "چشم سوم" هند و چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه "تامپره" فنلاند شرکت کرده است.

رقیه توکلی گردفرامرزی دارای مدرک کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران است که تاکنون بیش از 20 فیلم داستانی و مستند ساخته و در جشنواره‌های داخلی و خارجی خوش درخشیده است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "هوئسکا" 10 تا 16 ژوئن 2013 مصادف با 20 تا 26 خرداد 92 در اسپانیا برگزار می شود.                                                                                      

پیش از این نیز فیلم داستانی "خروج اضطراری" به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد به عنوان تنها فیلم حوزه هنری کشور به بخش مسابقه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های "کوتاه کوتاه" توکیو که خرداد ماه سال جاری در کشور ژاپن برگزار می‌شود، راه یافته بود.

انتهای پیام/2464/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول