اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

امام باقر برای پاسخ به نیاز مستمندان در عرصه اقتصاد نقش‌آفرینی کرد

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: دیدگاه اسلام این است که افراد تلاش اقتصادی انجام داده تا نیاز خود و مستمندان را برطرف کنند و امام محمد باقر(ع) در این مسیر نقش‌آفرینی کرد.

امام باقر برای پاسخ به نیاز مستمندان در عرصه اقتصاد نقش‌آفرینی کرد

حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در طول دوران زندگی خود با ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف این پیام را به امت اسلامی و پیروان خود دادند که بخش مهمی از آموزه‌های اسلامی، مربوط به امور سیاسی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب تلقی جنبه‌های فردی دین مانند نماز، روزه و ... در اذهان عمومی و خواص در سطح حوزه‌ها وجود داشت ولی امام خمینی(ره) فرمودند «50 درصد مسائل اسلام سیاسی و اجتماعی است».

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فرمایشی از امام محمد باقر(ع) گفت: این امام در زمینه همکاری با حکومت جور و ظلم فرمودند هر کس حتی به اندازه دوات و قلم به ظالم کمک کند در تمام جنایات وی شریک است.

وی ادامه داد: پیروان حضرت باید در این مسیر گام بردارند و در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی احساس تکلیف کنند زیرا زنده ماندن و پیشرفت اسلام در گرو عملکرد سیاسی و اجتماعی است و صرف عمل کردن به وظایف فردی نمی‌تواند سعادت را به ارمغان آورد.

نادری خاطرنشان کرد: این مسئله روشن است که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تهدیدها و هزینه‌های دشمنان و استکبار جهانی را کاهش می‌دهد.

وی عنوان داشت: از زندگی امام محمد باقر(ع) این پیام به صورت صریح و روشن استنباط می‌شود که عبادت مختص نماز و روزه نیست و کسی که برای رفع حوائج خود و خانواده تلاش می‌کند به تعبیر امام معصوم عبادت کرده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: دیدگاه اسلام این است که افراد تلاش اقتصادی انجام داده تا نیاز خود و مستمندان را حل و برطرف کنند و امام محمد باقر(ع) در این مسیر نقش‌آفرینی کرد.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول