اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران:

تلفات در جنگ اقتصادی بیشتر از جنگ نظامی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: آمار تلفات در جنگ اقتصادی بیشتر از نظامی است، اما وظیفه خود می‌دانیم با تولید و جانفشانی جهادگونه پیروز شویم.

تلفات در جنگ اقتصادی بیشتر از جنگ نظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، نعمت‌الله پوستین‌دوز پیش از ظهر امروز در آیین یادواره شهدای صنعت مس از رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا یاد کرد و اظهار داشت: یاد جوانانی که خون خود را در راستای حفظ اعتبار این مرز و بوم فدا کردند، باید گرامی بداریم، زیرا اگر آنها نبودند امروز این آسایش و امنیت برای ما میسر نبود.

وی با اشاره به اینکه شهدا بالاترین جلوه انقلاب هستند و به تعبیر رهبر انقلاب یاد آنها عبادت است، خاطر نشان کرد: وظیفه ما در قبال پاسداری از خون شهدا بسیار سنگین است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم این رسالت بزرگ را انجام دهیم.

پوستین‌دوز با اشاره به تاریخ و تمدن دنیا و مقایسه آن در دوره‌های گذشته و حال بیان کرد: کشورهایی که منابع غنی طبیعی و زیرزمینی داشتند، ژنرال‌های استکبار آنها را مستعمره خود قرار می‌دادند و از منابع اقتصادی آنها نهایت استفاده را می‌بردند.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران افزود: بعد از بیداری و هوشیاری و حس استقلال‌طلبی دست نظامی‌ها کوتاه شد، اما آنها با برنامه‌ریزی جدید با راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی بین‌المللی به گونه‌ای دیگر به تجارت و غارت منابع کشورها پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که بیداری‌ها بیشتر از پیش شد و شرکت‌های بین‌المللی منحل و حضور آنها کمرنگ شد، از بازار بورس و سرمایه برای غارت اموال ملت‌ها استفاده کرده و از طریق سرمایه‌گذاری قاعده کسب و کار را برای خودشان فراهم کردند.

این مسئول بیان داشت: ما امروز با دشمن در حوزه جبهه نظامی نمی‌جنگیم، بلکه حوزه اقتصادی تبدیل به میدان جنگ و مبارزه شده، زیرا دشمن از حوزه عقیدتی هم نتوانست بر ما پیروز شود.

پوستین‌دوز عنوان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون تحریم‌های زیادی بر ما روا داشته است، اما ما همیشه سربلند تمام میدان‌ها هستیم و با صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی درست می‌توانیم بر این سختی‌ها پیروز شویم.

وی توجه رهبر فرزانه به اقتصاد و تولید را مهم دانست و ابراز داشت: ایشان در راستای اهمیت موضوع چند سال متمادی را مرتبط با آن نامگذاری کرده‌اند.

پوستین‌دوز با اشاره به اینکه تحریم‌ها اراده ما را برای تولید ملی و توجه به اقتصاد ملی بالا برده است، گفت: آمار تلفات در جنگ اقتصادی بیشتر از نظامی است، اما وظیفه خود می‌دانیم با تولید و جانفشانی جهادگونه پیروز شویم.

این مقام مسئول بیان داشت: امروز تصاحب یک وجب از بازارهای ما برای دشمن از خاک ما با ارزش‌تر است و تمام دعواهایی که در خاورمیانه به اسم دفاع از حقوق بشر و تروریسم با مفاهیم کذایی می‌شود، برای تسلط بر منطقه است، اما ایران با قدرت به عنوان رقیب اصلی آنها است.

پوستین‌دوز گفت: دشمن می‌خواهد از حربه تقابل مردم در برابر نظام استفاده کند و با طراحی‌های شوم خود اهداف نادرست خود را به نتیجه برساند، به طوری که در یک سال گذشته انواع ترفندها را به کار برد، اما با هوشیاری مسئولان ارشد نظام و دعای مردم این توطئه‌ها خنثی شد.

وی اذعان داشت: ایران کشور مطرح منطقه است و بر همین اساس بسیاری از کشورها با توجه به بازارهای خوب با ما وارد مذاکره می‌شوند.

انتهای پیام/80016/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول