اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

امام باقر(ع) در زمینه حماسه اقتصادی بهترین الگو است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام باقر(ع) در بحث حماسه اقتصادی بهترین الگو برای ماست زیرا در زمینه کار و تلاش نهایت همت را انجام می‌داد.

امام باقر(ع) در زمینه حماسه اقتصادی بهترین الگو است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) ملقب به باقرالعلوم بود که این لقب به معنای شکافنده علوم و اسرار الهی است.

وی با بیان اینکه علوم ائمه اطهار(ع) به علم خداوند متصل است گفت: اقتصاد و سیاست یکی از علوم ائمه است و در زمینه حماسه اقتصادی پیشوای پنجم شیعیان در زمینه کاشت و برداشت محصول کشاورزی اقدام می‌کرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: پیشوای پنجم شیعیان با انجام کار، روزی خود را به دست می‌آورد و حتی دسترنج خود را در اختیار دیگران قرار می‌داد و دلبستگی به آن چیزی که به دست می‌آورد نداشت.

وی عنوان داشت: امام باقر(ع) در بحث حماسه اقتصادی بهترین الگو برای ماست زیرا در زمینه کار و تلاش نهایت همت را انجام می‌داد.

نجاریان‌زاده یادآور شد: دشمنان می‌خواهند مردم مظلوم را اذیت کنند و همه سرمایه‌ها را ببلعند بنابراین جامعه کنونی در صورتی می‌تواند به پیشرفت برسد که بر دارایی‌های خود تکیه کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه اقتصادی گفت: برخی از کشورهای عربی این مطلب را اقرار کردند که ایران اسلامی از نظر رشد اقتصادی به دلیل دستیابی به فناوری گوی سبقت را می‌رباید و دوستی با ایران می‌تواند سود و بهره‌های فراوانی داشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: اسلام از بیکاری بیزاری جسته و کار را به عنوان عبادت تلقی کرده بنابراین حماسه اقتصادی زمینه‌ای است تا روی پای خود بایستیم و متکی به خودمان باشیم.

وی به دوران امامت پیشوای پنجم شیعیان اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار زمانی به امامت می‌رسد که درگیری بین بنی امیه و بنی عباس وجود دارد بنابراین از نظر سیاسی، فضای باز به وجود آمده بود در نتیجه امام به تربیت نفوس و شاگردانی همت می‌کنند.

نجاریان‌زاده با بیان اینکه امام باقر(ع) با تربیت شاگردان مبارز و علمی جامعه را از نظر اندیشه حراست کرد گفت: تربیت انسان‌هایی که می‌توانند جامعه را از انحراف و تزلزل نجات دهند حماسه سیاسی است.

وی یادآور شد: در حماسه سیاسی مردم باید به گونه‌ای رشد پیدا کنند که ترفندهای دشمنان مؤثر نباشد و اگر مردم رشد سیاسی پیدا کنند دردهای پنهان را می‌فهمند و پیشوای پنجم شیعیان نیز در این مسیر گام برداشت.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول