اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه منوجان:

حل مشکلات جامعه در گرو حرکت صحیح آموزش و پرورش است

امام جمعه منوجان گفت: سرچشمه همه مدیریت‌های کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... ورود به آموزش و پرورش است و اگر این نهاد در مسیر صحیح خود حرکت کند، مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

حل مشکلات جامعه در گرو حرکت صحیح آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام امین رضوانی امروز در جمع مدیران مدارس این شهرستان تعلیم و تربیت را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: این واژه‌های انسانی در وجود هر معلمی قرار دارد که بر اساس آن به بندگان خداوند راه سعادت را می‌آموزد و همواره راهنما و هدایتگر آنها است.

رضوانی سرچشمه همه مدیریت‌های کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... را ورود به آموزش و پرورش ذکر و تصریح کرد: اگر این دستگاه اجرایی در چارچوب صحیح خود حرکت کند، مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید با تحول در نظام آموزش و پرورش، عیوب تقلیدی و کهنه عوض شود و معلمان خود را به روز کنند تا بتوانند، ارتباط بهتری با نوجوانان و جوانان برقرار کنند، ابراز داشت: آموزه‌های دینی ما سرشار از تعلیم و تربیت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علی بیت‌اللهی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان منوجان اظهار داشت: سند تحول بنیادین و سند اجرایی آن چشم‌انداز بسیار خوبی دارد و گام بزرگی برداشته شده است که امیدواریم، نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

وی اجرایی شدن سند تحول بنیادین را از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری دانست و افزود: آموزش و پرورش با اطاعت‌پذیری و ولایتمداری و با پشتوانه فرهنگیان بدون کوچکترین خللی این امر مهم را اجرایی کرد.

بیت‌ا‌للهی تصریح کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین که دارای اهداف و تعهدات بزرگی است و سازوکارهای خوبی دارد، کارشناسی بسیاری صورت گرفته است بر همین اساس ما نیز باید آن را به نحو احسن عملی کنیم.

وی با بیان اینکه سند درس ملی نیز تدوین شده است، ابراز داشت: در این سند مصوب شده است که آموزش و پرورش باید از حالت فراز و نشیب و معضلات بی‌هدف ساختار آن برطرف شود.

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه حذف نهاد امور تربیتی از آموزش و پرورش در سال‌های گذشته لطمه بسیار بزرگی بر پیکره این سیستم وارد کرد، بیان داشت: اما با این تغییرات می‌تواند از ثبات خوبی برخوردار شود.

انتهای پیام/80006/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول