اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

زنان سنگربانان تعلیم و تربیت در خانواده‌ها هستند

امام جمعه اهل سنت بیجار با تبریک روز زن، زنان را سنگربانان تعلیم و تربیت در خانواده‌ها عنوان کرد.

زنان سنگربانان تعلیم و تربیت در خانواده‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت محمد(ص) ضمن تبریک روز معلم گفت: معلمان همانند رسولان الهی مأمور به راهنمایی مردم  و هدایت آنها به نورانیت و دور کردن آنها از جهل و ظلمات هستند.

وی گفت: یکی از اعمال صالح، درس خواندن و خدمت در این راستا به انسان‌هاست و  شرط اصلی معلمان برای تقرب تعلیم و تربیت دلسوزانه است.

خطیب جمعه اهل سنت بیجار اضافه کرد: معلمان، علم و ایمان را بر ضمیرهای پاک دانش‌پژوهان حک می‌نمایند و جرعه زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازند.

ماموستا خالدی ضمن اشاره به تلاش دشمنان برای به انحراف کشیدن جامعه گفت: معلمان در ترویج و ثبات مبانی فکری و عملی دین مبین اسلام و زنده نگه داشتن احکام آن، در جهت هموار‌سازی راه حق و حقیقت برای جویندگان کمال انسانی، تلاش وافر از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه معلمان همانند دو بال فرهنگی و علمی، جامعه را هدایت و رهبری می کنند، گفت: هر دو بال در مسیر احیای دین اسلام حرکت کرده و انسان را به تقوا الهی و خوشبختی هدایت می‌کنند.

ماموستا خالدی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و تبریک روز زن، زنان را سنگربانان تعلیم و تربیت در خانواده‌ها خواند و تصریح کرد: دخت نبی اکرم(ص) الگوی به تمام معنای مادر و معلم نمونه است و با الگو پذیری از بزرگ بانوی اسلام می توان راه تربیت را آسوده خاطر طی کرد.

وی در پایان سخنان خودبا بیان اینکه دشمن سعی دارد بانوان ایرانی را محروم نشان دهد، گفت: برخلاف آنچه که استعمار و استکبار نشان می دهند، کسانی که به دور از تعصبات و غرض ورزی، حوزه فعالیت بانوان را رصد می کنند از جامعیت آن سخن می‌گویند.

انتهای پیام/79015/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول