اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

جایگاه احترام اجتماعی معلمین تقویت شود

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تبدیل کردن معلمان به یک قشر عادی در جامعه را آسیبی جدی به حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت: تقویت جایگاه احترام اجتماعی معلمین ضروری است.

جایگاه احترام اجتماعی معلمین تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حامد قادرمرزی عصر امروز در مراسم تجلیل از 42 تلاشگر برتر عرصه تعلیم و تربیت قروه با تاکید براینکه بزرگداشت مقام معلم باید منجر به تقویت پایگاه اجتماعی این قشر از جامعه شود و به یک سالن منحصر نشود، گفت:در عرصه جهانی شدن، آموختن فرآیند یادگیری به دانش‌آموزان باید اولویت نخست سیستم آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه معلم در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی چشم‌گیر دارد تصریح کرد: بازیگران استکبار جهانی امروز در کشورهای اسلامی ناامن‌ترین تصویر را از این کشورها ارائه می‌دهند.

به گفته وی، ایجاد تفرقه در بین مسلمانان مهم‌ترین هدف دشمنان از این کار است که وظیفه معلم در این بین آگاهی بخشی نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اجتماعی جهان اسلام است.

وی آموزش و پرورش را اساس و بنیاد توسعه کشور دانست و با اشاره به اختصاص بیش از 10 درصد بودجه عمومی کشور در سال گذشته به این بخش گفت: درحال حاضر مشکل این سیستم به مجلس و دولت مرتبط نیست بلکه مشکلی ساختاری است که با ورود بخش خصوصی به این سیستم می‌توان شاهد کاهش این مشکلات بود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش خصوصی هنوز آنگونه که باید در عرصه آموزش و پرورش ورود پیدا نکرده است که این عامل موجب شده سیستم آموزشی وابستگی تام به دولت داشته باشد.

قادرمرزی تبدیل کردن معلمان به یک قشر عادی در جامعه را از مهم‌ترین آسیب‌های حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: باید جایگاه احترام اجتماعی معلمین تقویت شود.

امام جمعه قروه نیز در این مراسم، با اشاره به نقش معلم در فراهم سازی بستر تابش نور علم الهی بر ضمیر انسان گفت: معلم حلقه اتصال بین حقایق و معارف معنوی با علم زمینی است.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا نقش تربیتی معلمان در زندگی اجتماعی را یادآور شد و افزود: نتیجه و محصول معلمان در پرورش و تربیت نسل امروز راهبرد اداره جهان فرداست.

وی رسالت راستین معلم را در امتداد رسالت پاک انبیا برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ کار معلم، وقتی که هدفی جز انسان سازی و کمال بخشیدن ندارد، به منزله کار بزرگ رسول راستی و درستی و سفیر صداقت و سرفرازی است.

حجت‌الاسلام احیا در ادامه با اشاره به اینکه نسل امروز جامعه ایران اسلامی نیازمند آن است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسد، تصریح کرد: این ارزش‌ها هویت نظام اسلامی ما، و شناخت آن برای جوانان و نوجوانان بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان معماران اصلی شخصیت جوان و نوجوان رسالت مهمی در ترویج ارزش‌ها هویت نظام اسلامی در جامعه دارند.

مدیر آموزش و پرورش قروه نیز در این مراسم گفت: معلمان برگزیده امسال از بین 269 معلم که حائز شرایط کسب عنوان  معلم نمونه در شهرستان بودند انتخاب شده‌اند.

هاشم ناظمی‌جلال افزود: سه نفر از این تعداد به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شدند.

انتهای پیام/79009/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول