اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد

لزوم توسعه تعلیم و تربیت مقاومتی در جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: امروز تنها راهکار مقابله با حربه‌های فرهنگی غرب توسعه تعلیم و تربیت مقاومتی است.

لزوم توسعه تعلیم و تربیت مقاومتی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین روزی‌طلب در مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم در شهرستان آباده به ویژگی‌های تعلیم تربیت مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در عصر ظهور در دنیا پدیدار می‌شود، مساله فساد و تباهی در عالم است.

این مسئول ادامه داد: دنیای غرب و استکبار جهانی با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات مدرن در صدد انحراف و گمراهی بشریت از مسیر اصلی خود است.

روزی‌طلب تصریح کرد: وظیفه ما امروز این است که نسلی را تربیت کنیم که بتواند از این ابزارها برای رشد خود استفاده کند.

وی ابراز داشت: در این نوع تربیت به جای تحریم تکنولوژی باید دانش‌آموزان را در مسائل فرهنگی و اعتقادی طوری تربیت کرد که واکسینه شوند و بتوانند مقاومت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس وظیفه امروز معلمان را در تربیت دانش‌آموزان نوعی مجاهده در راه خدا عنوان و اضافه کرد: فرهنگیان باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

روزی‌طلب به راهکارهای اجرایی شدن تعلیم و تربیت مقاومتی اشاره کرد و گفت: نهادینه شدن تقوی و پرهیزگاری در دانش‌آموزان از راهکارهای این نوع تربیت است.

این مسئول عنوان کرد: معلمان برای اینکه بتوانند الگوی مناسبی در زمینه نهادینه‌سازی تقوی برای دانش‌آموزان باشند ابتدا باید خودسازی و تقوی را در خود تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه سخنی که از دل برآید بر دل نشیند متذکر شد: معلمان به عنوان الگوی تمام‌عیار دانش‌آموزان موثرترین قشر برای توسعه پرهیزگاری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس راهکار دیگر توسعه تربیت مقاومتی را برقراری یک رابطه صمیمی محبت‌آمیز بین دانش‌آموز و معلم دانست و اذعان داشت: اگر در تربیت این رابطه محبت‌آمیز وجود نداشته باشد هیچ تعلیم و سخنی اثرگذار نیست.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول